225985

فولاد مبارکه در تحقق زیرساخت‌های تولید فولاد نقش بی‌بدیلی دارد

دنیای معدن - مدیرعامل فولادسنگان گفت: فولاد مبارکه علاوه بر پیشتازی در صنعت فولاد کشور، در تحقق زیرساخت‌های تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نقش بی‌بدیلی دارد.

به گزارش دنیای معدن، علی امرایی مدیرعامل شرکت فولادسنگان دیروز(۱۸ آذرماه) در بازدید از غرفه گروه فولاد مبارکه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی(ایران‌متافو) در گفت‌وگویی اظهار کرد: شرکت فولادسنگان یکی از زیرمجموعه‌های فولاد مبارکه محسوب می‌شود و وظیفه تأمین بخش اعظم مواد اولیه این شرکت را برعهده دارد.

وی با بیان این که فولاد سنگان در شمال شرق کشور احداث شده و منجر به توسعه اقتصادی و زیرساختی در این منطقه شده است، افزود: سال گذشته این شرکت به تولید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندله دست یافت که در ۸ ماهه نخست امسال با تولید همین ظرفیت برنامه درنظرگرفته شده محقق شده است.

مدیرعامل فولادسنگان با اشاره به ثبت ۱۰ درصد رکورد روزانه بیش از ظرفیت اسمی در این شرکت خاطرنشان کرد: ثبت رکورد ماهیانه بیش از ۴۷۰ هزار تن در سال گذشته به ثبت رسید؛ البته محدودیت گاز یکی از موانع تولید در فولادسنگان است، به گونه‌ای که ۲۷ روز طی 8 ماه گذشته بر روند تولید این شرکت مؤثر بوده و اگر محدودیت گاز رفع شود، بیش از ظرفیت اسمی که بالغ بر ۵ هزار تن است، تولید خواهیم داشت.

وی با اشاره به هزار و ۸۵۰ نفر اشتغال مستقیم در فولادسنگان اذعان داشت: جانمایی این شرکت در منطقه مرزی شرق کشور باعث اشتغال‌زایی بیش از هزار نفر در سال گذشته شده که یکی از مزایای فولاد سنگان در شرق کشور است و با همکاری شرکت فولادمبارکه سهم مهمی در 4بانده کردن پروژه ملی جاده تربت حیدریه به خواف درحال اجراست.

امرایی با اشاره به پیشتازی این شرکت در مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: با همراهی شرکت فولاد مبارکه ۷ مدرسه در این منطقه احداث شده و طی تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس منطقه، 7 مدرسه دیگر در دست ساخت است.

وی با اشاره به طرح مطالعه آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف عنوان داشت: این طرح با توسعه کارآفرینی، اشتغال و حمایت از مشاغل خانگی و کوچک برکاتی برای منطقه داشته است.

مدیرعامل فولادسنگان با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای فولاد سنگان تأکید کرد: مأموریت فولاد سنگان تأمین مواد اولیه معدنی شرکت فولاد مبارکه است و برنامه‌های توسعه‌ای شرکت اعم از افزایش ظرفیت گندله‌سازی به ۷.۵ میلیون تن و توسعه کارخانه کنسانتره و توسعه پساب است که در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با بیان این که فولادسنگان کم‌صرف‌ترین واحد تولید کنسانتره در مصرف آب کشور است، ابرازداشت: ۸۰ درصد آب مورد استفاده در فولاد سنگان از طریق بازچرخانی به چرخه تولید برمی‌گردد و در نظر داریم ۲۰ درصد باقیمانده از طریق پساب تأمین شود.

امرایی در پایان اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه علاوه بر پیشتازی در صنعت فولاد کشور، در تحقق زیرساخت‌های تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نقش بی‌بدیلی دارد؛ در همین راستا، زیرساخت شبکه ریلی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه بیش از ۱۷ هزار تن فولاد در شرکت فولاد سنگان تولید می‌شود که عملاً ۹ هزار تن آن از طریق شبکه ریلی منتقل می‌شود و شرکت فولاد مبارکه پیگیر مشارکت در طرح‌های مطالعاتی دوخطه‌سازی شبکه ریلی شمال به جنوب کشور است.ایراسین

 

دیدگاهتان را بنویسید