226214

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه :

اجرای طرح های توسعه ای برای تامین ورق پروژه های مسکن ملی

دنیای معدن - محمد تاجمیری گفت: برای اجرای پروژه های ملی مسکن سالانه به 200 تا 300 هزار تن ورق نیاز است که با اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه بخشی از نیاز این بخش تامین می شود.

به گزارش دنیای معدن، مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه در گفتگو با موج با اشاره به اینکه فولاد مبارکه از ابتدای سال جاری تاکنون 4 میلیون و 100 هزار تن ورق های فولادی به بازار داخلی عرضه کرده است، گفت: با توجه به اینکه این شرکت سال گذشته 5 میلیون تن ورق فولادی به بازار داخلی عرضه کرده بود برای امسال هم همین میزان عرضه ورق به باار داخلی در نظر گرفته شده که با وجود مشکلات ناشی از قطعی برق و گاز است و اگر این محدودیت ها وجود نداشت تولید و عرضه فولاد مبارکه بیشتر از این میزان بود، با این حال این آمار تولید ورق هم فولاد مبارکه را به بزرگترین تولیدکننده ورق در خاورمیانه تبدیل کرده است.

محمد تاجمیر ریاحی با بیان اینکه محصولات ورق فولادی این مجتمع در اختیار 1200 کارخانه قرار گرفته است، افزود: امیدواریم در ادامه سال با توجه به سیاست های که دولت برای تامین صنایع پایین دستی همچون خودرو، لوازم خانگی و مسکن دارد حمایت های لازم را انجام دهد.

تحویل اسلب گرید 80 توسط فولاد مبارکه

او با تاکید بر اینکه اسلب گرید 80 هفته گذشته توسط فولاد مبارکه تحویل شد که نقش مهمی در نازک سازی لوله های نفت و گاز دارد، تصریح کرد: هم اکنون پروژه های دیگری در دستور کار مجتمع مبارکه است که به زودی وارد بازار می شوند.

تاجمیری با اشاره به تاثیر محدودیت های گازرسانی روی تولید آهن اسفنجی گفت: هم اکنون تولید آهن اسفنجی کاهش یافته و براساس آمادگی قبلی اسلب مورد نیاز برای 20 تا 30 روز تولید فولاد ذخیره شده است، اما اگر میزان قطعی گاز و برق بیشتر شود روی تولید ورق های فولادی تاثیر منفی می گذارد که می تواند روی تامین مواد اولیه کارخانه صنایع پایین دستی تاثیر داشته باشد، البته پیگیری ها برای تامین انرژی مورد نیاز انجام شده است تا صنایع با مشکل مواد اولیه روبرو نشوند.

برنامه افزایش تولید اسلب های فولادی

او افزود: در سال جاری ما در برنامه افزایش تولید اسلب های فولادی داشتیم که با توجه به قطعی دو ماهه برق در تابستان این هدف محقق نشد، در حالی که اگر این اتفاق رخ نمی داد ما 5 درصد افزایش تولید و عرضه در این بخش می داشتیم.

تاجمیری با اشاره به اینکه 10 درصد از تولیدات فولاد مبارکه مربوط به صنایع مرتبط خودرویی و قطعه سازی است، اظهار کرد: امسال هم همین میزان از تناژ تولید برای صنایع خودروسازی وجود خواهد داشت، هرچند برنامه های جدید برای ارائه گریدهای جدید اجرا شود و با نیاز سنجی های که شده در سال های آینده عرضه بیشتری از محصولات برای صنایع خودروسازی خواهد بود.

مدیر فروش داخلی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه به غیر از تولیدات فولاد مبارکه حدود یک میلیون و دویست هزار تن تقاضای اضافه در بازار داخلی وجود دارد، گفت: اگر سایر نوردکاران در این بخش فعالیت داشته باشند کسری در این بخش نخواهیم داشت و به طور کلی می توان گفت 5 درصد از ورق های خاص که برای خودرو و ... کاربرد دارد باید واردات شوند که به نظر می رسد سالانه بین 400 تا 500 هزار تن ورق در این بخش نیاز داریم.

200 تا 300 هزار تن ورق بای بخش مسکن

او با اشاره به اینکه در بخش مسکن در مرحله سفت کاری به ورق های فولادی نیاز دارد، گفت: اجرای پروژه های ملی مسکن سالانه به 200 تا 300 هزار تن ورق نیاز است که با اجرای طرح های توسعه ای در فولاد مبارکه بخشی از نیاز این بخش تامین می شود و البته جلساتی با سایر فولادسازها هم برگزار شده و قرار شده که با مشارکت سایر فولادسازها تمام نیاز این بخش تامین شود.

تاجمیری با اشاره به اینکه قطعی برق و گاز روی صادرات اسلب تاثیر منفی داشته است، گفت: با توجه به اینکه بخشی از تولید این محصول در تابستان به دلیل قطعی برق و بخشی از تولید هم اکنون به دلیل قطعی گاز تحت تاثیر قرار گرفته بیشتر عرضه به بازار داخلی را در اولویت قرار گرفته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید