225942

متسو اتوتک با توسعه فرآیند Circored به کربن زدایی نسل بعدی فولادسازی کمک می کند

دنیای معدن: شرکت Metso Outotec می گوید که نسل بعدی فرآیند CircoredTM خود را برای احیاء مستقیم سنگ آهن نرمه معرفی خواهد کرد که در آن به جای CO تولید شده از سوخت های فسیلی، از هیدروژن به عنوان عامل کاهنده استفاده می شود.

به گزارش دنیای معدن، به گفته این شرکت، این فرآیند جدید به صنعت آهن و فولاد این امکان را می دهد تا به طور موثر با چالش کربن زدایی مقابله نماید.

فرآیند انعطاف پذیر Circored، بخشی از پورتفوی Planet Positive متسو اتوتک می باشد که آهن اسفنجی (DRI) بسیار متالیزه شده یا HBI (بریکت گرم) را تولید می کند که می تواند مستقیماً به عنوان خوراک در کوره های قوس الکتریکی برای فولادسازی بدون کربن استفاده شود.

عطاول احمد، معاون بخش آهن و انتقال حرارت در Metso Outotec، در این خصوص اظهار داشت: ما در مورد فرآیند Circored بسیار هیجان‌زده هستیم. این فرآیند یک جایگزین با آلایندگی اندک و مقرون به صرفه برای روش های سنتی فولادسازی می باشد. این روش نوآورانه نیاز به گندله سازی پرهزینه و انرژی بر را از بین می برد که عملکرد و کارایی آن در یک کارخانه نمایشی در مقیاس صنعتی به اثبات رسیده است.

اکنون تیم کارشناسان ما این روند را بیش از پیش توسعه داده اند و ما فناوری به روز شده این روش را در کنفرانس 2021 فولاد و مواد اولیه فست مارکتز (متال بولتن) دبی در 8 دسامبر که بصورت مجازی برگزار می گردد، ارائه خواهیم کرد.

علاوه بر این، در سه ماهه اول سال 2022، از ویژگی های نوآورانه بیشتری در قابلیت‌های Circored رونمایی خواهیم کرد که کلمه کلیدی در آنها سنگ آهن با عیار پایین می باشد ، بنابراین لطفاً منتظر بمانید و این پیشرفت‌های هیجان‌انگیز را ببینید.

فرآیند Circored مبتنی بر دانش و تجربه ما  در خصوص بستر سیال است که توسط متسو اتوتک طی دهه‌ها در صدها کارخانه برای کاربردهای مختلف توسعه یافته و اجرا شده است.

ظرفیت کارخانه مجهز به این سیستم 1.25 میلیون تن در سال در هر خط است. این در حالیست که دو یا چند خط را می توان با استفاده از امکانات و تأسیسات مشترک ترکیب کرد. در کارخانه های مستقل، DRI تولید شده به صورت HBI بریکت می شود تا قابلیت جابجایی بهتر و حمل و نقل ایمن تر آن فراهم شود.

به گفته متسو اتوتک، اگر یک کارخانه Circored با یک واحد فولادسازی فعال ادغام شود، با تغذیه مستقیم DRI به یک کوره قوس الکتریکی، می توان راندمان انرژی را بیش از پیش افزایش داد.

به عنوان یک قاعده کلی، در فرآیند Circored می توان از خوراک با اندازه ذرات تا 2 میلی متر استفاده نمود. متسو اوتوتک برای فرآوری سنگ‌ آهن های بسیار ریزتر(کمتر از 50 میکرون) یا فرآیندهای برگشتی مانند اسکرابر (تصفیه کننده) گرد و غبار ، یک فرآیند جدید میکروگرانولاسیون را به ثبت رسانیده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید