225827

مدیره گروه مالی غدیر گفت؛

عرضه سهام دو شرکت فولادی تا پایان سال

دنیای معدن- مدیره گروه مالی غدیر گفت: شرکت‌های فولادی مثل آهن و فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود هم را در برنامه عرضه قرار دادیم و اگر مانع پیش بینی نشده‌ای اتفاق نیفتد تا پایان سال عرضه خواهند شد.

به گزارش دنیای معدن، میلاد فروغی، مدیرعامل و عضو هیأت مدیره گروه مالی غدیر، درخصوص گروه مالی غدیر اظهار کرد: حدود یک سال از عمر واقعی گروه مالی غدیر می‌گذرد و طی این یکسال تقریبا از مسیر رشد سریع تبعیت کرده است.

وی ادامه داد: در این میان ارزش روز دارایی‌های هلدینگ مالی طی یک سال گذشته به بیش از ۷ برابر رسیده و همه ارکان خدمات مالی وجود دارد.

فروغی افزود: تامین سرمایه دماوند را ذیل هلدینگ مالی داریم که وظیفه این شرکت تامین مالی برای گروه غدیر و  سایر بنگاه‌های اقتصادی است.

مدیرعامل گروه مالی غدیر ادامه داد: یکی از اولویت‌های گروه مالی غدیر این است که از همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کند. از ابتدای سال جاری هلدینگ مالی و گروه غدیر حدود ۴۷۰۰ میلیارد تومان اوراق را برای گروه منتشر کرده که در تمام این اوراق از همه پتانسیل‌ها استفاده شده است.

این فعال بازارسرمایه تصریح کرد: به خصوص اینکه در انتشار اوراق از سازوکار رتبه اعتباری به نحو مطلوب استفاده شده است. در همه این سه مرحله انتشار اوراق که تاکنون اتفاق افتاده سازوکار رتبه بندی به کار گرفته شده و اوراق به پشتوانه رتبه اعتباری منتشر شده است.

فروغی با اشاره به کسب رتبه های اعتباری خاطرنشان کرد: شرکت سرمایه گذاری غدیر موفق شده که رتبه اعتباری‌ +A  را به دست آورد و هلدینگ معدنی غدیر نیز در سال جاری موفق شد که رتبه اعتباری‌ A را کسب کند و هر دو مجموعه اوراق‌ها را بر پایه رتبه اعتباری منتشر کردند.

عضو هیأت مدیره گروه مالی غدیر بیان کرد: همچنین، برای مجموعه غدیر چند مرحله انتشار اوراق بدهی برنامه ریزی شده که بخش عمده آن در سال مالی جاری تحقق پیدا می‌کند. این تامین مالی برای شرکت‌های غدیر و هلدینگ‌های تابعه غدیر بوده که استفاده از همه ظرفیت‌های گروه مالی غدیر برای توسعه فرایند تامین مالی جزو برنامه‌های جدید هلدینگ مالی است.

وی بیان کرد: تامین سرمایه هلدینگ مالی توانسته تا به امروز رتبه اول در بین تمامی شرکت‌های تامین سرمایه را در انتشار اوراق بدهی در بخش شرکتی کسب کند و بر این باور هستیم که می توانیم این جایگاه مطلوب را تا پایان سال جاری حفظ کنیم.

مدیرعامل گروه مالی غدیر خاطرنشان کرد: همچنین ما زنجیره خدمات مالی را داریم. چند مرحله عرضه سهام شرکت‌های تابعه را در برنامه داریم که در بیستم آذرماه سال جاری هلدینگ سیمان و در ادامه هلدینگ معدنی عرضه می‌شود. شرکت‌های فولادی مثل آهن و فولاد غدیر ایرانیان و فولاد شاهرود هم را در برنامه عرضه قرار دادیم و اگر مانع پیش بینی نشده‌ای اتفاق نیفتد تا پایان سال عرضه خواهند شد.

فروغی توضیح داد:در خدمات مالی، افزایش سرمایه و مشاوره سرمایه گذاری و ادغام و تملیک پروژه‌های بسیار جدی را در هلدینگ مالی در دستور کار داریم که هم ذینفع این پروژه‌ها گروه غدیر است و بخشی هم مشتریان و بنگاه‌های اقتصادی مستقلی هستند که امروز جزو مشتریان استراتژیک هلدینگ مالی محسوب می شوند.

عضو هیت مدیره گروه مالی غدیر گفت: آنچه که در هلدینگ مالی برای ما اهمیت دارد بحث ارزش آفرینی و توسعه هم افزایی است. تمام فرایند‌های خدمات مالی در پنج زنجیره‌ای که در هلدینگ مالی وجود دارد شامل زنجیره تامین مالی، خدمات مالی، مشاوره مالی، بیمه و سبدگردانی تمام ارکان و شرکت‌های ما فعال هستند و از طریق هم افزایی، ارزش آفرینی می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید