224934

کره جنوبی خواستار مذاکره با آمریکا بر سر تعرفه های فولادی شد

دنیای معدن - کالانیش: آقای Yeo Han-koo وزیر تجارت کره جنوبی روز دوشنبه (دیروز) در یک کنفرانس مطبوعاتی خواستار مذاکره تجاری با آمریکا درمورد تعرفه های فولادی شد.

به گزارش دنیای معدن، این امر پس از آن صورت گرفت که ماه گذشته آمریکا و اتحادیه اروپا به توافق تعرفه ای جدیدی درمورد صادرات فولاد دست یافتند و آمریکا هفته گذشته برای مذاکره مجدد با ژاپن درباره تعرفه های فولادی موافقت کرد.

وزیر تجارت کره جنوبی می گوید: از آنجایی که کره جنوبی یکی از رقبای اتحادیه اروپا و ژاپن در آمریکا به شمار می رود به شدت و با قدرت ضرورت مذاکرات با آمریکا در این مورد مهم را دنبال می کنیم.

محرومیت کره جنوبی از این مذاکرات به دلیل توافق قبلی سئول با ترامپ درمورد محدودیت صادرات به آمریکا به میزان 70 درصد حجم میانگین بین سال های 2015 و 2017 بوده است.

چنین سقفی، به صادرات فولاد تولیدی کره جنوبی اجازه می داد تا از تعرفه های 25 درصدی اعمال شده تحت قوانین بخش 232 بر سایر عرضه کنندگان اجتناب نماید.

وی درمورد زمان مذاکرات گفت: هنوز برای قضاوت زود است با این حال از آنجایی که نماینده تجاری آمریکا USTR و وزارت بازرگانی این کشور به طور همزمان درگیر این موضوع هستند ما تمام تلاش خود را برای شروع زودهنگام مذاکرات انجام خواهیم داد.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید