224519

دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت در کنفرانس Planex۲۰۲۱ کیش:

به زودی آئین‌نامه انتصاب هیات مدیره‌ها و مدیران عامل شرکت‌های دولتی در هیات وزیران مطرح می‌شود

دنیای معدن/محبوبه ناطق- علی نبوی دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، در دومین پنل تخصصی روز دوم کنفرانس Planex2021 با عنوان «عارضه‌یابی نظام حکمرانی؛ قوانین و بخشنامه‌ها» گفت:

به گزارش دنیای معدن، تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۰ آئین‌نامه انتصاب هیات مدیره‌ها و مدیران عامل شرکت‌هایی که متعلق به دولت است یا دولت در آن سهام دارد در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب شده و هفته اینده در هیات وزیران نیز مطرح می‌شود.

نبوی افزود: در این ائین‌نامه، امتیازات مبتنی بر شایستگی مدیران با بررسی کارنامه کاری مدیران ملاک انتخاب و انتصابشان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در انتصابات جدید جایی برای مدیرانی که از یک هیات رئیسه به هیات رئیسه شرکت دیگری می‌روند وجود ندارد.

نبوی تصریح کرد: این آئین‌نامه مبنای انتصابات در سال‌های بعد شود و در عین حال سرمایه‌های انسانی و مدیریتی مغفول نیز جایگاه خود را بازیابند.

*واگذاری شرکتهای دولتی به بخش خصوصی تا سه سال آینده

وی با بیان اینکه تا کنون شایسته‌سالاری از مرحله شعار پیشتر نرفته گفت: البته این مرحله نخست کار است و دولت قصد دارد تا پایان عمر دولت، بسیاری از این شرکت‌ها را به بخش خصوصی اهلیت‌دار و شایسته واگذار کند.

*عارضه‌یابی پیشنهادات و طرح‌های عملیاتی نشده

دستیار ویژه وزیر و رئیس ستاد راهبردی شرکت ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت، از آمادگی دولت دریافت و شنیدن پیشنهادات و طرح‌های بخش خصوصی برای ارتقای بخش معدن و رفع مشکلات آن خبر داد و اظهار داشت: دغدغه دولت ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری است و به دنبال آغاز نهضت سرمایه‌گذاری است تا از این وضعیت اقتصادی خارج شویم که بخش معدنی یکی از بهترین فرصتها برای نیل به این هدف است.

نبوی افزود: دولت به دنبال عارضه‌یابی عملی نشدن پیشنهادات قبلی بخش خصوصی خواهد بود.

 

WhatsApp Image 2021-11-17 at 07.30.40

دیدگاهتان را بنویسید