224516

دکتر کشاورز معاون امور معدنی وزیر صمت در کنفرانس Planex۲۰۲۱ عنوان کرد

الگوی مدیریت بازار برای تنظیم بازار اجرایی می‌شود

دنیای معدن/محبوبه ناطق- در دومین پنل تخصصی روز دوم کنفرانس بین‌المللی Planex2021 با عنوان پنل تخصصی «عارضه‌یابی نظام حکمرانی؛ قوانین و بخشنامه‌ها» اسدالله کشاورز معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، گفت: ایران تا سال ۱۳۹۰ واردکننده فولاد بود اما در این ۱۰ سال نه تنها واردات فولاد نداریم بلکه صادرکننده و جزء ده کشور تولیدکننده فولاد هستیم.

به گزارش دنیای معدن، وی با اشاره به آغاز رسمی اجرای  الگوی جدید مدیریت بازار با ابزارهای ۲۵ گانه از امروز، افزود:  با ابلاغ رسمی این الگو، به دنبال تنظیم بازار مواد اولیه و کالا  هستیم که چند ماه کار کارشناسی روی آن در وزارت صمت صورت گرفته است.

وی افزود: با اجرای این الگو، کلیه مصوبات قبلی کنار می‌رود. در بخشی از این طرح، وزارت صمت از اختیارات خود استفاده کرده اما برای اجرای بخشهایی از آن که از حیطه اختیارات وزارتخانه خارج است از مجلس شورای اسلامی، مصوبه هیات وزیران، و یا حتی از مصوبات سران سه قوه کمک خواهیم گرفت.

کشاورز در بخش دیگری از سخنانش آخرین تغییر قانون ۱۱۵ساله معادن را مربوط به سال ۱۳۹۰ دانست و تصریح کرد: اصلاح قانون معدن از طریق چند تن از نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مطرح است.از سوی دیگر مشوق‌هایی در شورای عالی معادن و در معاونت معدنی وزارت صمت در دست انجام است.

 

WhatsApp Image 2021-11-17 at 04.55.17

دیدگاهتان را بنویسید