224485

در دومین روز کنفرانس بین‌المللی Planex۲۰۲۱ در کیش

واحدهای فولادی کوچک دچار مشکل هستند

دنیای معدن/محبوبه ناطق- در دومین روز کنفرانس بین‌المللی Planex2021 با موضوع " بررسی صنعت فولاد و مواد اولیه" دکتر فرهاد طهماسبی عضو و دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌هایی که به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسیده، نشان‌دهنده بروز مشکل در واحدهای کوچک فولادی و تامین مالی و مواد اولیه است و نیازمند حمایت هستند.

به گزارش دنیای معدن، نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان افزود: برای حمایت از واحدهای فولادی راهی جز پیداکردن راهکارهای عملی با همفکری و هم‌افزایی بخش خصوصی نداریم.

طهماسبی ادامه داد: وظیفه مجلس شورای سلامی صیانت از وضعیت رفاه مردم و تصمیم‌هایی که منجر به این می‌شود است.

وی افزود: مردم در یک سال اخیر مشکلات زیادی در تامین کالاهای اساسی خود داشته‌اند که نشان‌دهنده این است که تنظیم بازار به خوبی شکل نمی‌گیرد.

نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با بررسی‌های مجلس و کمیسیون صنایع و معادن و با برگزاری جلسات هفتگی با وزرای صمت و اقتصاد ، در صدد است وضعیت و عملکرد این دو وزارتخانه به ویژه وزارت صمت را رصد کند.

وی افزود: اگر تا پایان سال برنامه‌ریزی دقیقی برای کاهش تورم و عرضه و توزیع مناسب کالا از سوی این دو وزارتخانه شاهد نباشد ورود خواهد کرد.

طهماسبی در ادامه با بیان اینکه مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده خواهد کرد اظهار داشت: صدای مردم به خاطر عرضه و توزیع نامناسب کالا در بازار بلند شده و مجلس از اختیارات خود به نفع مردم استفاده خواهد کرد.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن همچنین تصریح کرد: در این رابطه از بخش خصوشی و دلسوزان بخش‌های مختلف تولید می‌خواهیم نطرات و پیشنهادات خود را در قالب لایحه یا طرح به کمیسون صنایع و معادن بدهند تا کمیسیون با کمک‌مرکز پژوهش‌های مجلس ورود کرده و موضوعات و پیشنهادات را مورد بررسی قرار بدهد.

وی ابراز امیدواری کرد شاهد برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و دارای ثبات باشیم نه برنامه‌ریزی‌های مقطعی و کوتاه‌مدت که از جای دیگری دچار مشکل شویم.

 

WhatsApp Image 2021-11-17 at 00.18.47 (1)

دیدگاهتان را بنویسید