224426

محجوب‌نژاد معاون فولادتکنیک در پنل تخصصی بررسی زیرساخت‌ها، تکنولوژی و استارت‌آپ‌های معدنی مطرح کرد

هرگونه ظرفیت‌سازی جدید در زنجیره فولاد را متوقف کنید

دنیای معدن/محبوبه ناطق- در نخستین روز برگزاری کنفرانس پلنکس در کیش، پنل تخصصی با موضوع «بررسی زیرساخت‌ها، تکنولوژی و استارت آپ های معدنی» و با حضور، مهرداد اکبریان رئیس هیات مدیره انجمن سنگ آهن و نائب رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق ایران، قدیر قیافه عضو هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران، علی هراتیان مدیر عامل شرکت راهبرد فرایند و عضو هیات مدیره شرکت فکور صنعت، مهران محجوب نژاد معاون شرکت فولاد تکنیک برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن، غایبین این پنل اسدالله کشاورز معاون امور معدنی وزارت صمت و علی اصغرزاده مدیر اکتشافات ایمیدرو،‌ بودند.

در این نشست مهران محجوب نژاد معاون شرکت فولاد تکنیک گفت: تا افق ۱۴۰۴ به ظرفیت نصب شده ۵۵ میلیون تن فولاد خواهیم رسید و نباید ظرفیت جدیدی در هیچ یک از حلقه‌های زنجیره فولاد اعم از کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد احداث شود.

وی افزود: هر واحد جدیدی مجوز بگیرد فشارش روی سنگ اهن خواهد آمد این در حالی است که معادن سنگ اهن پاسخگوی این میزان ظرفیت نصب شده در زنجیره فولاد نیستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها باید به سمت کاهش پلکانی و تدریجی تولید اهن اسفنجی برود تصریح کرد: در طرح جامع فولاد، قرار بر این بود که ۳۶ میلیون تن فولاد در داخل مصرف شود و با پیش‌بینی جمعیت ۹۰ میلیون نفر تا سال ۱۴۰۴ سرانه مصرف به ۴۰۰کیلوگرم فولاد برسد که همسنگ مصرف فولاد در کشورهای توسعه یافته است.

محجوب‌نژاد ادامه داد: این در حالی است که مصرف فولاد در این سالها به زیر ۲۰۰ کیلوگرم رسیده است. از سوی دیگر ۲۰ میلیون تن هم باید صادر می‌شد که ممکن است به این هدف دست پیدا کنیم.

معاون فولاد تکنیک افزود: از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۷ رشد اقتصادی منفی ۲.۹ درصد بوده است.

محجوب‌نژاد تصریح کرد: تنها راه ادامه حیات فولادی‌ها توجه به سرعت دادن به روند اکتشافات و استخراج سنگ آهن است.

 

پلنکس

 

دیدگاهتان را بنویسید