224219

پوسکو برای دوازدهمین سال متوالی رقابت‌پذیرترین فولادساز جهان شد

دنیای معدن: مجتمع کره ای پوسکو (POSCO) اعلام کرد این مجتمع به عنوان رقابت پذیر ترین فولادساز جهان توسط یک ارائه دهنده اطلاعات معتبر بین المللی در حوزه فولاد شناخته شد.

به گزارش دنیای معدن، مرکز خدمات اطلاعات استراتژی World Steel Dynamics که به اختصار WSD نامیده می شود در کنفرانس امسال "استراتژی های موفقیت فولاد" که دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته در میامی فلوریدا برگزار شد، پوسکو را در جایگاه اول از دیدگاه رقابت پذیری جهانی رتبه بندی کرد. WSD میزبان این گردهمایی سالانه اعضای صنعت فولاد بود.

مرکز خدمات WSD مستقر در آمریکا که در سال 1999 تأسیس شد، 35 کارخانه بزرگ فولاد در سراسر جهان را بر اساس 23 معیار ارزیابی می کند و آنها را از نظر رقابت پذیری رتبه بندی می کند. این ارزیابی‌ها براساس اطلاعات ارسال شده توسط هر فولادساز و همینطور داده ها و مواد منتشر شده توسط منابع دیگر محاسبه می شود.

این ارزیابی‌ها به عنوان یک شاخص کلیدی برای پیش بینی عملکرد کسب و کارها و پتانسیل رشد شرکت های مورد بررسی در آینده استفاده می شود.

پوسکو پس از دریافت رتبه‌بندی عالی در سلامت مالی و پیشرفت در تقویت محرک های رشد آینده خود، میانگین امتیاز 8.54 را در مقیاس 10 کسب کرد.

این دو معیار توسط چوی جئونگ وو (Choi Jeong-woo) مدیرعامل پوسکو پس از روی کار آمدن وی و بر عهده گرفتن این سمت در سال 2018 برجسته شد.

به طور خاص، POSCO به مدت دو سال متوالی بالاترین امتیازات را در هفت دسته دیگر شامل «محصولات با ارزش افزوده بالا»، «هزینه فرآیند»، «نوآوری در فن آوری»، «منابع انسانی»، «توسعه کسب و کار جدید»، «سرمایه گذاری در محیط زیست» و «سطح ریسک ملی » کسب کرده است.

این شرکت اعلام کرده WSD برای افزایش درآمد POSCO از سال گذشته و همچنین تغییر آن برای تبدیل شدن به یک شرکت دوستدار محیط زیست و رهبری آن در صنعت جهانی فولاد برای ترویج کربن خنثی، ارزش زیادی قائل است.

مرکز WSD خاطرنشان کرد که این فولادساز به رکورد بالای سود عملیاتی 3.12 تریلیون وون کره معادل 2.6 میلیارد دلاری در سه ماهه سوم دست یافته که رکورد قبلی 2.2 تریلیون وون کره در سه ماهه دوم را شکست داده است.

درآمد POSCO در دوره جولای تا سپتامبر 365.7 درصد نسبت به دوره مشابه در سال 2020 که اقتصاد تحت تأثیر همه گیری ویروس کرونا قرار گرفته و آسیب دیده بود، افزایش یافت.

فروش در سه ماهه سوم نیز 14.26 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به 20.6 تریلیون وون کره رسید.

این فولادساز تلاش های خود را برای توسعه روش های تولید و محصولات سازگار با محیط زیست افزایش داده است.جعفری طهرانی

 

دیدگاهتان را بنویسید