221980

آرسلورمیتال برای مدت طولانی، جریمه انرژی را برای اتحادیه اروپا اجرا می کند

دنیای معدن -کالانیش: براساس اعلام منابع بازار گفت: آرسلورمیتال به مشتریان اروپایی خود در بخش محصولات طویل گفته به دلیل افزایش هزینه های انرژی، 50 یورو در هر تن معادل 58 دلار جریمه یا هزینه اضافه بر روی قراردادهای جدید اعمال می کند.

به گزارش دنیای معدن، این شرکت به مشتریان اطلاع داده که دیگر نمی تواند بار سنگین افزایش هزینه های انرژی را به تنهایی تحمل کند.

به گفته منابع بازار، این فولادساز در هفته های اخیر با افزایش قیمت برق و گاز طبیعی روبرو شده و بدین ترتیب 120 یورو در هر تن به هزینه های تولید این شرکت افزوده شده است.

قیمت برق از 55 یورو در هر مگاوات ساعت به طور معمول به 160 تا 200 یورو در هر مگاوات ساعت رسیده در حالی که گاز از 20 یورو به 100 یورو افزایش یافته است.

علاوه بر قیمت انرژی، حد مجاز انتشار کربن در اروپا نیز به بالاترین سطح رسیده و رکورد جریمه 64 یورو در هر تن را ثبت کرده است و همین امر هزینه های تولید فولادسازان سراسر قاره سبز را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

علاوه بر این عرضه کنندگان فروآلیاژها به آرسلورمیتال نیز جریمه های مالیاتی خود را به قیمت ها افزوده اند.

آرسلورمیتال به مشتریان خود گفته انتظار می رود هزینه های اضافه انرژی جدید تا زمانی که قیمت انرژی به سطوح معقول و عادی برنگردد، باقی بماند.

در حالی که این هزینه های اضافی، قیمت مقاطع طویل فولادی آرسلورمیتال را افزایش داده این به خودی خود افزایش قیمت به شمار نمی رود.

بازار هنوز آخرین نوسان قیمت قراضه را ارزیابی می کند تا دریابد آیا روند نزولی اخیر قیمت ها به پایان رسیده یا خیر.جعفری طهرانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید