221690

قیمت های مقاطع تخت فولادی شمال غربی اروپا فقط برای کامودیتی ها کاهش یافت

دنیای معدن -کالانیش: در هفته های اخیر قیمت ها برای گریدهای تخت فولادی کامودیتی از کارخانه های شمال غرب اروپا همچنان در حال کاهش است در حالی که گریدهای با کیفیت بالا همچنان با کمبود عرضه مواجه بوده و قیمت های بالا را حفظ کرده است.

به گزارش دنیای معدن، یکی از خریداران جنوب آلمان گفت: کارخانه های بزرگ یکپارچه، سفارشاتشان بطور کامل book شده است و هنوز درمورد قیمت ها تخفیف نداده اند. با این حال منابع دیگر اشاره می کنند که این موضوع فقط در مورد گریدهای کیفیت بالا صادق است که اکثر کارخانه ها ترجیح می دهند آن را بسازند.

برای گریدهای کالایی، کارخانه ها تمایل بیشتری به تخفیفات قیمتی دارند. در پایان ماه آگوست، قیمت 1,100 یورو در هر تن معادل 1,276 دلار بود و برای گرید S355 کمی بالاتر از این بود و برای S235 کمی پایین تر بوده است. قیمت ها در طول ماه سپتامبر 50 تا 70 یورو در هر تن کاهش داشته است.

یک خریدار شمال آلمان به کالانیش گفت: معاملات با قیمت 1,030 یورو در هر تن انجام می شود. وی فکر می کند در مدت کوتاهی قیمت ها به زیر 1,000 یورو کاهش یابد.

یک خریدار آلمان مرکزی نیز در سه ماهه چهارم سفارشی را که قرارداد آن قبلا به امضا رسیده بود به مبلغ 1,050 تا 1,070 یورو دریافت کرد و تمایل کارخانه ها برای توافق بر سر تخفیفات را تایید کرد. وی گفت: این موضوع منجر به کاهش 20 تا 40 یورو در هر تنی برای قراردادهای سه ماهه اول سال 2021 شده‌ است.

وی افزود: با این حال ما محتاط هستیم و فقط در حال حاضر به دنبال تناژهای کوچک می باشیم. مشاهده می شود که میزان دسترسی بهتر شده و هنوز می توان حجم های خاصی را در سه ماهه چهارم با زمان تحویل 6 تا 8 هفته ای بدست آورد. البته برای گریدها یا فولادهای مقاوم در برابر سایش زمان تحویل هنوز 3 تا 4 ماه است.

جعفری طهرانی

دیدگاهتان را بنویسید