221972

با وجود احتمال افزایش فعالیت های تجاری در هند؛

قیمت ورق گرم در آسیا کاهش یافت

دنیای معدن: قیمت کویل نورد گرم وارداتی ویتنام در میان عدم تقاضای خریداران روند نزولی به خود گرفت. اگرچه تولیدکنندگان هندی در هفته های آینده شاهد فعالیت بیشتر بازار خواهند بود.

 

به گزارش دنیای معدن به نقل از آرتان پرس، تعرفه قیمت کویل نورد گرم وارداتی CFR ویتنام، عمدتا گرید SAE۱۰۰۶ HRC و محصولات معادل آن، ۸۷۰-۸۸۰ دلار برای هر تن CFR ویتنام در روز جمعه ۸ اکتبر اعلام شد که ۱۰ دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش یافت.

علی رغم آنکه مرکز تجاری هوشی مین در هفته گذشته شروع به کاهش محدودیت های مربوط به ویروس کرونا کرده بود ، تقاضا همچنان به کندی تغییر می کند.

به گفته منابع، اکثر خریداران منتظر اعلام قیمت های پیشنهادی تولیدکنندگان داخلی مثل Formosa Ha Tinh Steel Corp و Hoa Phat Steel هستند.

با توجه به نحوه افزایش هزینه های انرژی و افزایش احتمالی تقاضای خریداران، شاهد افزایش واقعی قیمت ها خواهیم بود.

علی رغم عدم تایید گزارش، اخبار ضد و نقیضی در خصوص معامله HRC برزیل به قیمت ۸۵۵ دلار در هر تن از ویتنام وجود دارد.

به گزارش منابع یکی از تامین کنندگان روسی به دنبال جذب بیشتر خریدار، قیمت پیشنهادی خود را به ۸۴۰ دلار در هر تن CFR ویتنام کاهش داده است.

قیمت پیشنهادی برای HRC  توسط دو تولید کننده هندی در این هفته به ترتیب  ۸۸۰ و۹۲۰ دلار برای هر تن CFR ویتنام بوده است.

به گفته برخی منابع، تولید کنندگان هندی به دلایل متعددی در خصوص معاملات مقطعی مقاومت می کردند.

*** افزایش قیمت ها در پی افزایش هزینه انرژی مصرفی

هزینه های بالاتر انرژی در هند احتمالا باعث افزایش قیمت های پیشنهادی در هفته های آینده خواهد شد.

علاوه بر این قیمت زغال سنگ کک نیز عامل دیگر افزایش قیمت ها در هفته های آتی خواهد بود.  

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته پس از رفع محدودیت های تقاضا از طرف ویتنام، قیمت های پیشنهای به ۹۶۰-۹۷۰ دلار در هر تن CFR ویتنام یا حتی ۱۰۰۰ دلار در هر تن CFR ویتنام افزایش خواهد یافت.

یکی ازتولید کنندگان ژاپنی قیمت پیشنهادی خود را برای HRC  به ۹۸۰ دلار در هر تن CFR اندونزی کاهش داده است. این در حالی است که این تولیدکننده قیمت پیشنهادی لوله  را بدون تغییر و ۱۰۰۰ دلار ازای هر تن CFR اندونزی اعلام کرده است.

به گفته منابع،  قیمت بازار re-rolling grade HRC تحت تأثیر اخبار اخیر فروش HRC روسیه با قیمت ۸۵۰ دلار در هر تن ویتنام قرار گرفته است.

قیمت پیشنهادی یک تولیدکننده بزرگ کره جنوبی برای HRC به ۹۷۰ دلار در هر تن CFR ویتنام کاهش یافت. با این حال هیچ معامله ای در این سطح قیمتی شنیده نشد.

برآوردهای بازاری نشان می دهند که قیمت HRC صادارتی ژاپن ، کره جنوبی و تایوان به ویتنام ۹۳۰ دلار در هر تن CFR ویتنام بوده است.

شاخص قیمتی کویل نورد گرم (ژاپن، کره و تایوان) واردات CFR ویتنام در روز جمعه ۹۳۰ دلار در هر تن CFR ویتنام بود که نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید