246489

مدیرکل آموزش و پرورش استان:

کمبود نیروی آموزشی در مدارس همدان داریم

دنیای معدن: مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دلیل کمبود نیروی آموزشی در سطح مدارس استان، از معلمان در آستانه بازنشستگی درخواست می‌کنیم برای ادامه خدمت در آموزش و پرورش بمانند.

به گزارش دنیای معدن، محمود نقوی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار بیان کرد: در مهرماه امسال و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید احکام رتبه بندی معلمان استان همدان صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید حدود ۳۰۰ کلاس درس به مدارس استان همدان اضافه و تعداد کلاس‌های درس به ۱۱ هزار و ۶۰۰ اتاق افزایش می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: از ۲۱ هزار معلم استان همدان حدود ۱۲ هزار نفر به رتبه بندی خود معترض بودند و به همین دلیل رسیدگی به اعتراضات در ادارات آموزش و پرورش استان انجام شد.

این مسئول در ادامه صحبت‌های خود، با بیان اینکه نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش شهریورماه اعلام می‌شود و پذیرفته شدگان از ابتدای مهر برای تدریس وارد مدارس می‌شوند، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۳۲۶ هزار دانش‌آموز در مدارس استان همدان نام‌نویسی کنند که ۳۶ هزار نفر آن سهم مدارس غیر دولتی است.

نقوی اضافه کرد: به طور میانگین در آموزش و پرورش استان همدان برای هر ۱۴ دانش آموز یک نیروی آموزشی وجود دارد و تراکم جمعیت دانش آموزان نسبت به کلاس درس در استان ۲۵ نفر است.

به گفته این مقام مسئول، آموزش و پرورش همدان در کنکور ۱۴۰۰ در جایگاه هجدهم کشور و در بخش امتحانات نهایی در رده پایین کشور قرار داشت و امسال پس از گذشت ۲ سال، رتبه استان به بالاتر از میانگین کشور رشد پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه بیشتر شاخص‌های آموزش و پرورش همدان نسبت به عملکرد استان و میانگین کشوری رو به رشد است، گفت: امسال اعتبارات تملک دارایی آموزش و پرورش استان ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است.

نقوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری همایش بزرگداشت «حاج محسن جامه بزرگ» و «استاد نداف» از معلمان و اساتید برجسته استان اشاره کرد و افزود: این مراسم چهارشنبه ۲۵ مردادماه در خانه معلم همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بیش از ۲۰۰ شهید فرهنگی دارد، ادامه داد: همچنین بیش از هزار دانش‌آموز شهید در استان داریم که باعث تقویت حوزه تألیف، چاپ و انتشار کتاب در حوزه دفاع مقدس شده است.

نقوی اضافه کرد: مقرر شده همزمان با برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان همدان ۸ هزار بسته نوشت افزار به در بین دانش آموزان محروم توزیع شود، همچنین به بهانه برپایی این کنگره، برنامه‌هایی مثل توزیع ملزومات بهداشتی و لباس ورزشی در بین دانش آموزان و همایش‌های فرهنگی در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه گریزی به سی و هفتمین گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور از فردا به صورت حضوری و وبیناری زد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکل ترافیک خیابان‌های شهر همدان و مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: صدور مجوز مدارس غیردولتی بر اساس مصوبات مجلس صادر شده و بر اساس آن راه‌اندازی مدارس غیردولتی در خیابان‌های اصلی ایرادی ندارد.

نقوی افزود: به دلیل کاهش حجم ترافیک صدور مجوز جدید راه‌اندازی مدارس غیردولتی در خیابان طالقانی همدان متوقف شده است، همچنین شهریه مدارس غیردولتی بر اساس اجاره ساختمان، حقوق کارکنان، حق بیمه و هزینه‌های جاری هر مدرسه تعیین می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید