245440

حاجی پور:

فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌‎ها پایین تر است

دنیای معدن: عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از پایین بودن فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش به ویژه کارکنان اداری و خدماتی که شامل رتبه بندی معلمان نیز نمی‌شوند، گفت: این مسئله باید در دولت حل شود تا این اجحاف در حق کارکنان آموزش و پرورش ادامه نداشته باشد.

به گزارش دنیای معدن، رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه فوق العاده ویژه برای دستگاه‌های مختلف از 35 تا 50 درصد برای مشاغل عمومی و تخصصی متفاوت است، گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته فوق العاده ویژه کارکنان آموزش و پرورش به طور میانگین حدود 21 درصد است.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافتی کارکنان اداری و خدماتی آموزش و پرورش از سایر دستگاه‌ها کمتر است، اضافه کرد: این تفاوت دریافتی باید با افزایش فوق العاده ویژه در حکم این کارکنان افزایش یابد.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای حقوق و دستمزد این رقم می‌‎تواند افزایش یابد تا این اختلاف حقوقی بین نیروهای آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها جبران شود.

حاجی پور با یادآوری اینکه این مسئله از طریق کمیسیون آموزش در حضور صحرایی وزیر آموزش و پرورش دنبال شد، گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز قول ترمیم حقوق نیروهای اداری و خدماتی آموزش و پرورش را داده بود و انتظار داریم هرچه زودتر این اقدام صورت گیرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: این موضوع مجددا از طریق کمیسیون دنبال می‌شود چراکه قطعا این تبعیض ناروا می‌تواند روی کیفیت فعالیت نیروهای تأثیرگذار آموزش و پرورش و نهایتا موضوع آموزش اثر منفی بگذارد./

 

دیدگاهتان را بنویسید