245390

کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد

دنیای معدن: عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از تصویب کلیات این لایحه در جلسه امروز این کمیسیون با رأی اکثریت اعضا خبر داد.

به گزارش دنیای معدن، رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جزئیاتی از جلسه امروز (شنبه، 17 تیر) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، گفت: در این جلسه، کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه به تصویب رسید.

 عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه افزود: در این جلسه، اعضای کمیسیون با ۲۷ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و یک رأی ممتنع به کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه رأی مثبت دادند.

 آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در روز 28 خرداد امسال لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم نمایندگان مردم در خانه ملت کرده است.

بر همین اساس، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 6 برنامه توسعه 5 ساله تصویب و در دستورکار قرار گرفته که برنامه هفتم توسعه (1406- 1402)، چهارمین و آخرین برنامه توسعه پنج‌ساله کشور در مسیر سند چشم‌انداز 1404 محسوب می‌شود.

همچنین لایحه برنامه هفتم توسعه برای سال‌های 1402 تا 1406 تدوین شده که دارای 22 فصل و 7 بخش است که بخش‌های اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی، فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اداری، حقوقی و قضایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید