245155

توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد؛

شیوه‌نامه جدید رتبه‌بندی روزنامه‌ها منتشر شد/ ارزیابی در مهرماه

دنیای معدن: شیوه‌نامه جدید رتبه بندی روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی توسط اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی منتشر شد.

به گزارش دنیای معدن از مهر، شیوه نامه جدید رتبه بندی روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی که قرار است بر اساس ارزیابی عملکرد روزنامه‌ها در فصل تابستان ۱۴۰۲ صورت گیرد، بر اساس شیوه نامه‌ای است که تفاوت‌های عمده‌ای با دوره‌های قبل دارد. در این شیوه نامه تمرکز بر تولید محتوا بوده و از مهمترین تفاوت‌های رتبه بندی جدید افزایش چشمگیر امتیازات کیفی در آن است.

همچنین شاخص‌های روزنامه‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در مواردی متفاوت بوده و قرار است داوری آنها با مشارکت فعالان رسانه‌ای هر استان انجام گیرد.

در شیوه نامه جدید رتبه بندی با رویکرد توجه ویژه به نقش و فعالیت نیروی انسانی در رسانه‌ها، امتیاز بیمه خبرنگاران به خصوص برای خبرنگاران استانی و منطقه‌ای افزایش یافته است که در رتبه بندی‌های آتی این امتیاز برای کلیه روزنامه‌ها بیشتر خواهد شد.

بنابراین گزارش، ارائه شاخص‌ها پیش از موعد ارزیابی، تفاوت مهم دیگر این دوره از رتبه بندی است. به گونه‌ای که روزنامه‌های منتشر شده بعد از تاریخ انتشار شیوه نامه داوری خواهند شد. نکته دیگر اینکه مقرر است ارزیابی‌ها به صورت دوره‌ای و بیش از یک نوبت در سال و به صورت الکترونیکی انجام شود.

تاریخ‌های ۵ گانه منتخب برای ارزیابی، نحوه ارائه مستندات، خود اظهاری و نیز ترکیب هیأت داوران متعاقباً اعلام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید