244434

نقایص طرح رتبه‌بندی معلمان برطرف می‌شود

دنیای معدن: عضو کمیسیون آموزش نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، هدف رتبه‌بندی را تنها افزایش حقوق نداست و گفت: حفظ شأن معلم اولین هدف نظام رتبه‌بندی بوده اما نحوه اجرای آن با مشکلاتی همراه بود که وزیر آموزش و پرورش رفع نقایص آن را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش دنیای معدن، علیرضاپاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس،‌ علیرضا پاک‌فطرت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی امروز،‌ ۱۷ خرداد در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی نواحی چهارگانه شیراز با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش فردی دلسوز، پر انرژی و از بدنه آموزش و پرورش است،‌ گفت: امیدواریم بتواند تحولی در آموزش و پرورش انجام دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مدیر مدرسه از یک مدیرکل مهم‌تر و مسئولیتش به مراتب دشوار‌تر است،‌ افزود: اغلب مدیران مدارس بیش از ۲۰۰ یا ۳۰۰ دانش‌آموز را مدیریت می‌کند و با توجه به کمی فرزند، والدین در امور فرزندانشان بسیار حساس هستند و اینکه در چه مدرسه‌ای باشد برایشان بسیار مهم است.

بنابه گفته این مقام مسئول، ضروری است مدیر و سایر مسئولان مدرسه کاملا با فرهنگ محله آشنا باشد و بر فرهنگ و اوضاع معیشتی خانواده‌های آن منطقه اشراف داشته باشد.

وی، هدف طرح رتبه‌بندی معلمان را تنها افزایش حقوق نداست و گفت: حفظ شأن معلم اولین هدف نظام رتبه‌بندی بوده اما نحوه اجرای آن با مشکلاتی همراه بود که وزیر آموزش و پرورش رفع نقایص آن را در دستور کار قرار داده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، گفت: معلم باید تعلیم و تربیت را به خوبی به دانش‌آموزان ارائه دهد تا دانش‌آموزان مهارت‌های زندگی را بیاموزند.

پاک‌فطرت بر تجدید نظر در نحوه رتبه‌بندی تأکید و اضافه کرد: نظام رتبه‌بندی باید تمام و کمال اجرا شود لذا مجلس شورای اسلامی برای تأمین بودجه رتبه‌بندی تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: رتبه‌بندی کار بسیار خطیر و دشواری بود که هیچ دولت و وزیری جرات اجرای آن را نداشت، اما دولت سیزدهم و نوری زیر بار این مسئولیت خطیر رفتند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: جامعه به معلمان نیاز دارد و شأن و منزلت معلمان باید حفظ شود بنابراین نباید ارزش معلمان را با مادیات تنزل داد. سایر نهاد‌ها و ادارات از جمله شهرداری‌ها باید در امر تعلیم و تربیت به آموزش و پرورش کمک کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید