243534

بدری: وزیر آموزش و پرورش سریع‌تر معرفی شود

دنیای معدن: نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا سریعا نسبت به معرفی فردی توانمند و از جنس فرهنگیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش اقدام کند.

به گزارش دنیای معدن از ایسنا، صدیف بدری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت روز کارگر، معلم و شوراها خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هفته کارگر است و برنامه های متعددی در این خصوص برگزار شده و خواهد شد، اما همانقدر که به شکل برگزاری برنامه ها اهمیت می دهید، لطفا به دغدغه ها، مشکلات و مطالبات آنها نیز اهمیت دهید.

وی کارگران را از مهمترین ارکان تولید در کشور دانست و عنوان کرد: متأسفانه در تولید و صنعت و بررسی مسائل آنها تنها موضوع و رکنی که مورد غفلت واقع می شود همین کارگران هستند. آقای وزیر آیا از افزایش قیمت ها و هزینه های حداقلی زندگی کارگران خبر دارید؟ آیا می دانید در طول یک سال گذشته همه اقلام ضروری زندگی و اجاره بها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است؟ جنابعالی و همکارانتان در بررسی افزایش حقوق ماهیانه کارگران در اسفند سال گذشته همه تلاش خود را انجام دادید تا نمایندگان کارگران را مجاب به موافقت با افزایش کمتر نمایید، چرا از حق و حقوق کارگران به بهانه های مختلف دفاع نکردید؟ مگر با ۷، ۸ میلیون تومان دریافتی ماهیانه می توان در شرایط فعلی زندگی کرد؟

عضو هیأت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی عنوان کرد: کارفرمایانی هستند که با کمتر از ۲ میلیون تومان دستمزد ماهیانه از کارگران کار می کشند. بنا به اظهار نظر اکثر کارشناسان و مراکز آمار در حال حاضر خط فقر حداقل ۱۸ میلیون تومان حقوق در ماه می باشد، لذا شایسته بود امسال حقوق کارگران حداقل ۱۰۰ درصد افزایش می یافت.

بدری در ادامه خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برای حل دغدغه های فرهنگیان اقدام کنید، گفت: در اسرع وقت مشکلات قانون رتبه بندی معلمان را  مطابق نظر فرهنگیان و پرداخت فوق العاده ویژه آنان را حل نمایید، چراکه با سوء تدبیر مسئولان مربوطه کام فرهنگیان در عید نوروز امسال تلخ گردید و این ظلم هیچ وقت از یاد فرهنگیان نخواهد رفت.

وی افزود: امیدوارم رئیس جمهور سریعا نسبت به معرفی فردی توانمند و از جنس فرهنگیان به عنوان وزیر آموزش و پرورش اقدام کند.

نماینده مردم اردبیل تذکراتی نیز به وزیر نیرو و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی داشت و یادآور شد: اخیرا از کشاورزان اردبیل منابع آب شرب اردبیل و قشلاقات استان بازدید داشتم که به علت کاهش شدید بارندگی، مزارع کشاورزان دیم کار و حتی آبی از بین رفته است و بحرانی عمیق در خصوص آب در استان حاکم است. دام دامداران و عشایر استان در حال تلف شدن بر اثر خشکسالی است، لذا در اسرع وقت به داد کشاورزان و دامداران اردبیل برسید.

نایب رئیس کمیسیون عمران همچنین از وزیر نیرو خواست تا سریعا به استان اردبیل سفر کند و خاطرنشان کرد: دیگر چاه ها و سفره های  آب زیرزمینی دشت اردبیل رمقی برای تأمین آب ندارند، لذا رئیس جمهور در جهت حل مشکل آب اردبیل به داد مردم این استان برسد.

 

دیدگاهتان را بنویسید