238079

طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش جهت انجام نشدن مطالبات فرهنگیان

دنیای معدن: نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص اجرا نشدن طرح رتبه بندی معلمان سوال داریم که چرا در وزارت آموزش و پرورش اجرا نمیشود و خواستار عملیاتی شدن این آن هستیم .امیدواریم پیگیری وزارت در رتبه بندی معلمان به سرانجام خوبی برسد تا شاهد تغییرات زندگی معلمین در کشور باشیم.

به گزارش دنیای معدن، علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، طالقان و ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، در جمع مدیران مدارس شهرستان طالقان، گفت: سعادت و موفقیت ملتها بستگی به کیفیت تعلیم و تربیت دارد و بدون تردید آینده هر کشوری در سیمای آموزش و پرورش کنونی آن مشاهده می‌شود. 

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان وچهارباغ معلم را مهمترین عامل تعلیم و تربیت دانست و با بیان اینکه هیچ کشوری نمی تواند از سطح کیفیت معلمانش بالاتر رود، گفت: معلم عنصر موثری است که وظیفه اش پیامبری و جا پای ائمه (ع) و پیامبران می‌گذارد. 

حدادی تاکید کرد: معلم باید در جامعه عزیزو محترم باشد و اگر می‌خواهیم به جایگاه رفیعی در ابعاد توسعه برسیم باید حفظ شان، منزلت و کرامت معلم بسیار مهم است.

وی با اشاره به جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش، اضافه کرد: در خصوص اجرا نشدن طرح رتبه بندی معلمان سوال داریم که چرا در وزارت آموزش و پرورش اجرا نمیشود و خواستار عملیاتی شدن این آن هستیم. امیدواریم پیگیری وزارت در رتبه بندی معلمان به سرانجام خوبی برسد تا شاهد تغییرات زندگی معلمین در کشور باشیم. 

حدادی اظهار کرد: مطالبات فرهنگیان در سطوح مختلف به ویژه با طرح سوال از وزیر آموزش وپرورش را به طور جدی تا رسیدن به یک هدف معیین پیگیری می‌کنیم. 

نماینده مردم طالقان، نظرآباد، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بسیار جامع است، گفت: بنا داریم که نگاه متفاوتی را به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشیم.

وی بیان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان ۱۰ سال است که در دست بررسی است اما در مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به آن شد و شان فرهنگیان در آن حفظ شده است.

حدادی اضافه کرد: با توجه به اهمیت طرح رتبه بندی آخرین مرحله این شد که رسما استیضاح وزیر را امضا داشتم و این مهم مصوب شده و درکمیسیون تلفیق و بودجه مجلس شورای اسلامی منابع مالی آن دیده شده است‌.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات معیشتی نباید برای فرهنگیان باشد و ارتقای شان منزلت فرهنگیان درکمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با تصویب اعتباراتی همراه بوده است.

وی، نوسازی مدارس و فضاهای فرسوده آموزشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان در مباحث اقتصادی و سیاسی اثربخش هستند بنابراین در طرح مهرآفرینان پیش بینی منابع درامدی را کردیم که خارج از قانون نیست .

حدادی تاکید کرد: تمام تلاش برای گرفتن حق فرهنگیان است و مدرسه محور باید درسند تحول بنیادین حرکت کنیم.

وی یاد آورشد: دغدغه مهم مدیران مدارس انشعابات آب و برق مدارس بود که در مجلس یازدهم مورد توجه قرار گرفت و درسرانه های اموزشی نباید مدیران نگرانی داشته باشند .

نماینده مردم طالقان ، نظراباد ، ساوجبلاغ و چهار باغ در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران مقطع ابتدایی شهر ستان ساوجبلاغ ،چهارباغ سرویس مدارس، اضافه کاری معلمان ، وضعیت سرایه داری مدارس و ایجاد سازمانی برای رسیدگی به مشکلات همه جانبه اتباع را مورد بحث قرار داد./فارس

 

 

دیدگاهتان را بنویسید