243489

ورود جدی مجلس به موضوع رتبه بندی معلمان

دنیای معدن: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شواری اسلامی گفت: رفع مشکلات طرح رتبه بندی معلمان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش دنیای معدن: عبدالکریم جمیری عصر روز گذشته با حضور در جمع معلمان ورزش استان بوشهر، ضمن گرامیداشت مقام معلم اظهار داشت: یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی می‌دارم و امیدوار هستم که اگر روز شهادت آن عزیز روز معلم نامیده شده است ما بتوانیم به تأسی از آن انسان شایسته، عالم، عامل و معلم انقلاب اسلامی، نقش معلمی را در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کنیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شواری اسلامی نقش آموزش و پرورش را در پیشرفت جامعه مهم دانست و بیان داشت: باور داریم که هر پیشرفتی نتیجه تلاش و فعالیت آموزش و پرورش است، پیشرفت و تعالی در حوزه مادی و معنوی جامعه رخ نخواهد داد، مگر از آموزش و پرورش متعالی برخوردار باشیم.

وی گفت: دانش وسیله است و آنچه که می‌تواند جامعه را به پیشرفت نائل کند معلم است، معلم باید یک نقش هدایتگری داشته باشد، علم آموزش دهد و با رفتار، اخلاق و ارتباطش با متربی زندگی کردن را در همه ابعاد به او بیاموزد و او را در مسیر صحیح هدایت کند.

عبدالکریم جمیری اضافه کرد: به همین جهت است که امام عزیز ما فرمود معلمی شغل انبیاست، کار انبیا هدایت بود، هدایت در همه ابعادی که برای یک زندگی پیشرفته لازم است لذا معلم یک هدایتگر حقیقی و یک انسان خودساخته است.

وی بیان داشت: به تعبیر امام علی علیه السلام آن کسی که در ابتدا معلم خودش است، او مستحق تکریم و تجلیل است نه آن کسی که می‌خواهد معلم دیگران باشد، چرا که اگر می‌خواهیم نقش هدایتگری را داشته باشیم باید خود را برای آن نقش آماده کنیم، من فکر می‌کنم در این میدان تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش با این نگاه به مربیان و معلمان ورزش و تربیت بدنی نقش بسیار موثرتری می‌تواند ایفا کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم نقش معلمین ورزش را مهم بیان کرد و گفت: متأسفانه ما نتوانستیم این جایگاه نقش آفرین و تأثیرگذار معلمین ورزش را به خوبی نشان دهیم، حداکثر نقش معلمین ورزش و تربیت بدنی را در سلامت جسم معرفی کرده‌ایم و به آن‌ها میدان نداده‌ایم تا آن اجر و جایگاهی که می‌توانند در عرصه هدایتگری و سازندگی داشته باشند را ایفا کنند.

وی افزود: همانگونه که یک معلم فیزیک تنها نقشش این نیست که فیزیک را آموزش دهد بلکه با گفتار، رفتار، کردار و ارتباط با دانش آموز می‌تواند یک نقش سازنده در آینده دانش‌آموز داشته باشد این نقش برای مربی ورزش پررنگ است، یک معلم ورزش می‌تواند بیش از آن مؤثر باشد، چون ارتباطی که معلم و مربی ورزش با دانش آموز برقرار می‌کند بسیار خودمانی‌تر، صمیمانه‌تر، آزادتر و جذاب‌تر است و از آنجایی که هر چه ارتباط ما بین دانش آموز و معلم ارتباط صمیمی‌تر باشد اثر گذاری رفتار این معلم در دانش آموز بیشتر خواهد بود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها در نظام آموزشی

جمیری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها در نظام آموزشی بیان داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه داریم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا از همه فرصت‌ها به نحو صحیح استفاده شود و اگر از این فرصت‌ها بخوبی استفاده نکنیم فرصت‌ها برای ما به تهدید تبدیل خواهد شد، بسیاری از تهدید‌هایی که امروز ما شاهد آن هستیم نشانه عدم استفاده درست از فرصت هاست.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در پاسخ به سوالی در مورد رتبه بندی معلمان بیان داشت: فرهنگیان عزیز می‌دانند این دوره مجلس در جهت توجه به جامعه فرهنگیان، بخصوص برای به نهایت رساندن طرح رتبه بندی تلاش ویژه‌ای کردند و توانستند این مهم را به تصویب برسانند.

وی گفت: انتظار بود در مسیر اجرایی شدن طرح رتبه بندی سرعت و دقت بهتری وجود داشته باشد که ناهماهنگی‌هایی به وجود آمد و مجلس با جدیت مساله را تعقیب می‌کند تا مشکلات حل شود.

جمیری افزود: ما به نمایندگی از مردم هر آنچه برای فرهنگیان عزیز در راستای ارتقای زندگی، امکانات کمی و کیفی در محیط کار بتوانیم قدم برداریم قطعاً اقدام خواهیم کرد.


 

دیدگاهتان را بنویسید