243435

عضو کمیسیون آموزش مجلس: ۷۰ درصد معلمان از اجرای طرح رتبه‌بندی راضی و ۳۰ درصد گلایه دارند

دنیای معدن: عضو کمیسیون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۷ بار طرح رتبه‌بندی معلمان چکش‌کاری شده و ۷۰ درصد از معلمان حایز شرایط رتبه‌بندی راضی و قریب به ۳۰ درصد ناراضی و گلایه دارند که موضوع در حال بررسی است.

به گزارش دنیای معدن، مهدی روشنفکر پیش از ظهر امروز در آیین گرامی داشت روز معلم در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: اجحاف است که در این جمع و آیین از یاد فرهنگی فرهیخته زنده‌یاد حمدالله خواهش‌نیک غافل شویم، کسی که در پشت چنین تریبونی چه مسایل و موضوعاتی را که مطرح و پیگیری نکردند.

وی عنوان کرد: وزیر سابق آموزش و پرورش دست به تغییر برخی از اعضای شورای آموزش و پرورش زدند و برخی از افراد حاضر در این شورا از بدنه آموزش و پرورش هستند و به صورت علمی در حال فعالیت می‌باشند.

روشنفکر گریزی به بیانات مقام معظم رهبری در ارتباط با مقام معلم زد و افزود: مقام معظم رهبری معلمان را به معمار و طراح توصیف و تشبیه کردند و در هر جامعه‌ای که توسعه، پیشرفت، آبادانی اتفاق افتاده‌ مرهون خدمات و زحمات معلمان است.

وی ابراز کرد: همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند نباید به آموزش و پرورش نگاه هزینه‌ای داشته باشیم بلکه باید موضوع آموزش و پرورش را یک سرمایه‌گذاری تلقی کنیم.

روشنفکر تصریح کرد: مدیران کل ادوار آموزش و پرورش در کشور و استان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستند و از مدیریت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بخاطر برگزاری این آیین و دعوت از مدیران ادوار آموزش و پرورش استان تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: معلم باید قاعدتاً جلودار و هدایت‌کننده باشد و در انقلاب و پیروزی آن این نقش موثر به خوبی نمایان می‌باشد.

روشنفکر خاطرنشان کرد: بعضی از معلمان و فرهنگیان در این روزها نسبت به رتبه‌بندی معترض هستند، از دوازده سال پیش این موضوع در پیشنهادات دولت به مجلس مطرح بود و علت به درازا کشیده شدن آن هم دشواری کار بود، اما هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی در این موضوع همکاری لازم را دارند.

وی افزود: برخی مخالفان استدلال داشتند که طرح رتبه‌بندی معلمان در گذشته اجرا شده اما طرح این موضوع به افزایش حقوق در سابق برمی‌گردد.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون عنوان کرد: 38 هزار میلیارد تومان در مجلس برای رتبه‌بندی اعلام کردند اما تاکنون برای این موضوع بیش از 42 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی گفت: 27 بار طرح رتبه‌بندی معلمان چکش‌کاری شده و 70 درصد از معلمان حایز شرایط رتبه‌بندی راضی و قریب به 30 درصد ناراضی و گلایه دارند که موضوع در حال بررسی است.

روشنفکر افزود: مجلس شورای اسلامی بعد از بیانات مقام معظم رهبری با حضور کمیسیون‌های تخصصی و مختلف مجلس در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داده و یکی از موضوعات مهم در جلسات بعدی طرح همسان‌سازی است.

وی بیان کرد: قریب 300 هزار نفر در موضوعات تعلیم و تربیت و کارهای اداری در آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی داریم و برخی کارها برای جبران این کمبود در نظر گرفته شده که این کار چاره‌ساز نیست و باید به دانشگاه فرهنگیان که قلب تپنده وزارت آموزش و پرورش است در این زمینه تکیه کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید