243369

فوق العاده ویژه معلمان باید مانند سایر کارکنان دولت پرداخت شود

دنیای معدن: خبرگزاری آریا - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در تبصره 2 ماده 6 قانون رتبه بندی معلمان قید شده که رتبه بندی جدای از کلیه پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان دولت است، گفت: بر همین اساس فوق العاده ویژه معلمان نیز باید مانند سایر کارکنان دولت پرداخت شود. در همین راستا نیروهای خدماتی و اداری که مشمول قانون رتبه بندی معلمان نشدند باید در اولویت پرداخت قرار گیرند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خانه ملت، محمد وحیدی  ضمن گرامیداشت هفته معلم، عنوان کرد: یکی از مصوبات مهمی که در کمیسیون آموزش مجلس به مرحله اجرایی رسید، نظام رتبه بندی معلمان بوده که به عنوان یکی از هدفگذاری‌های مهم نظام رقابتی در آموزش و پرورش و افزایش کیفیت در حال اجرا است.
نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در اجرای این قانون مغفول مانده این است که در تبصره 2 ماده 6 این قانون به صراحت عنوان شده که رتبه بندی جدای از کلیه پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان دولت است.
وی ادامه داد: مهم‌ترین مطالبه فرهنگیان بر اساس همین بند قانونی، پرداخت فوق العاده ویژه به معلمان مانند سایر کارکنان دولت است که انتظار می‌‎رود این موضوع نیز در شورای حقوق و دستمزد مورد توجه قرار گیرد.
وحیدی یادآور شد: در این راستا نگاه به نیروهای خدماتی و نیروهای اداری که مشمول رتبه بندی معلمان نشدند، باید در اولویت پرداخت قرار گیرند.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: این پرداختی‌ها در کنار جذب 25 هزار نیروی خدماتی و سرایدار کمک شایانی به آموزش و پرورش برای بهود شرایط آموزش و پرورش خواهد کرد./
پایان پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید