242582

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات:

رتبه‌بندی معلمان یکی از کارهای استراتژیک مجلس و دولت است

دنیای معدن: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد که دولت برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به درستی پای کار آمد اما نحوه نامناسب اجرای این مصوبه اینجاست که رتبه واقعی به معلمان داده نمی‌شود.

به گزارش دنیای معدن از ایسنا، علیرضا منادی در تذکری با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در جریان جلسه علنی امروز مجلس و با انتقاد از اظهارات معاون سازمان برنامه و بودجه پیرامون ارائه گزارش به کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره علل تأخیر در پرداخت حقوق پایان سال فرهنگیان، بیان کرد: ما طی نامه‌ای به شماره ۳۴۱ مورخ ۸/ ۱/ ۱۴۰۲ کتباً از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم که در این رابطه گزارشی ارائه دهد اما دفتر آقای میرکاظمی هیچ گزارشی در این خصوص ارائه نداد. بعد از اینکه ۳ نامه برای رئیس جمهور ارسال کردیم در نهایت سازمان برنامه و بودجه گزارش داده و مسئولان این سازمان در صحن کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز برای ارائه این گزارش حضور پیدا کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: شما می‌توانستید این ۸ هزار میلیاردی که پرداخت کردید را شب عید پرداخت کنید ضمن اینکه باید به این نکته نیز توجه کنید که برای اجرای قانون رتبه‌بندی فرهنگیان مبلغ ۴۶ هزار میلیارد مورد نیاز است و مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تعیین شده پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: دولت برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به درستی پای کار آمد و این مصوبه یکی از کارهای استراتژیک مجلس و  دولت بود که بعد از ۵ سال مشخص می‌شود موفق بوده یا نه اما آنچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که نحوه نامناسب اجرای این مصوبه اینجاست که رتبه واقعی به معلمان داده نمی‌شود. بنابراین باید رتبه واقعی به معلمان داده شده سپس بودجه لازم برای تحقق آن تخصیص داده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید