234218

آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان باید منطبق با قانون مجلس باشد/ دولت تا ۲۳ خرداد برای تصویب آئین‌نامه فرصت دارد

دنیای معدن- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دولت طبق قانون تا ۲۳ خرداد فرصت دارد تا آئین‌نامه رتبه‌بندی را مصوب و برای اجرا ابلاغ کند.

به گزارش دنیای معدن، حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، گفت: آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و در هیئت‌دولت در حال بررسی است که طبق اخبار اعلام شده کلیات آن نیز در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه 700 هزار معلم در انتظار لایحه رتبه بندی هستند، اظهار داشت: دولت و مجلس تلاش کردند که مساله مالی این لایحه را هم حل کنند و با 38 هزارمیلیارد تومان، تا حد زیادی مشکلات حل خواهد شد؛ بنابراین دولت باید هر چه زودتر با تصویب جزئیات آئین‌نامه این کار را انجام دهند.

نماینده همدان در مجلس با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش ویژه ای برای افزایش اعتبارات رتبه بندی معلمان در مجلس انجام شد، اضافه کرد: دولت سیزدهم هم همکاری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و حدود 38 هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان تخصیص داده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید براینکه معلمان 10 سال است که منتظر اجرای رتبه بندی هستند، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام تعطیلی مدارس  فرصت خوبی پیش آمده تا دولت و  وزارت آموزش آئین‌نامه  را هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف کنند تا با آغاز سال تحصیلی معلمان دغدغه‌ای بابت این موضوع نداشته باشند.

فلاحی با تاکید بر اینکه آئین نامه رتبه بندی معلمان باید دقیقاً مطابق با قانون باشد، عنوان کرد: دولت طبق قانون تا 23 خرداد فرصت داشت تا آئین‌نامه رتبه‌بندی را مصوب و برای اجرا ابلاغ کند که به نظر می‌رسد با روندی که در هیئت دولت برای بررسی آن آغاز شده تا آن زمان بررسی این آئین‌نامه به پایان برسد.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید