242228

جزئیاتی تازه از رتبه بندی معلمان امروز سه شنبه 23 اسفند

دنیای معدن: معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش: از روزی که معلمان رتبه خود را مشاهده کنند 10روز فرصت دارند تا اعتراض خود را به ثبت کنند

به گزارش دنیای معدن، صادق ستاری‌فرد در حاشیه آیین اختتامیه هفدهمین جشنواره علمی پژوهشی فرهنگیان که در ساختمان مرکزی وزرات آموزش و پرورش برگزار شد، درباره ادامه همکاری نیرو‌های غیررسمی با آموزش و پرورش، گفت: معلمانی داریم که غیررسمی به آموزش و پرورش کمک می‌کنند، بر اساس مجوز سازمان اداری استخدامی تمدید قراردادشان برای سال آینده وجاهت ندارد و لازم است حتما در آزمون شرکت کنند. این فرصت فراهم شده که این افراد در آزمون استخدامی آموزش و پرورش که تا ساعت ۲۴ امشب مهلت دارد شرکت کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از منیبان؛ وی افزود: معلمان خرید خدماتی ۱۹ هزار و ۸۶۱ نفر هستند. حداقل و حداکثر سن شرکت در ازمون استخدامی ۲۰ و ۴۰ سال پیش بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۹۳۰ هزار همکار بازنشسته و شاغل مشمول رتبه بندی داریم گفت: احکام قطعی رتبه بندی تا امروز برای همه مشمولین صادر شده، مگر همکاری که ثبت مدارک نکرده باشد.

ستاری‌فرد افزود: به نظر می‌رسد توزیع رتبه‌ها منطقی است. اما اگر همکاران اعتراضاتی دارند چارچوبی پیش بینی کردیم که اگر نسبت به هرکدام از موارد و شایستگی‌ها که احساس کردند کمتر دیده شده اعتراض دارند، اعتراض خود را ثبت کنند. به اعتراضات رسیدگی می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد. بر اساس مفاد آیین نامه، چارچوبی پیش بینی شده و نحوه رسیدگی ابلاغ می‌شود. اعتراضات را به نحوی دنبال می‌کنیم که حقی تضییع نشود.

وی در پاسخ به اینکه فرهنگیان گلایه‌های بسیاری نسبت به رتبه هایشان دارند و حتی افرادی را داشته‌ایم که با ۳۰ سال خدمت فاقد رتبه شده اند گفت: رتبه بندی و ارزیابی کار انسان است و خطا دارد و این خطا‌ها را رد نمی‌کنیم. حتما فرایند ارزیابی ما مجدد قابل بازنگری است. به مشکلات رسیدگی می‌کنیم از جمله آن‌ها که سنوات خدمتی بالا دارند یا آن‌ها که ارزیاب به مدارکشان امتیاز نداده است. این‌ها همه قابل بررسی مجدد هستند، مشروط به ثبت اعتراضات.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره زمان رسیدگی به اعتراضات نیز گفت‌: معلمان از روزی که رتبه شان را مشاهده می‌کنند می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. تاکنون حدود ۳۱ درصد همکاران نسبت به حکمشان اعتراض داشته اند و حدود ۷۰۰ هزار نفر هم می‌توانند احکام شان را ببینند.

به گفته ستاری‌فرد، نیرو‌های اداری طبق قانون مشمول رتبه بندی نمی‌شوند. تنها این امکان پیش بینی شده که مشمولان بخشنامه ۲۳۰ اگر به مدرسه برگردند مشمول شوند.

وی همچنین اعلام کرد که پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید