240982

خبر خوش ؛ تکلیف پاداش ۵۰ هزار میلیاردی فرهنگیان مشخص شد !

دنیای معدن: عضو کمیسیون تلفیق گفت: پاداش ۵۰ هزار میلیاردی فرهنگیان باید در بودجه ۱۴۰۲ دیده شود.

به گزاش دنیای معدن، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: پاداش فرهنگیان بازنشسته در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان است که باید در بودجه دیده شود.

محمد وحیدی، نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به اینکه لایحه رتبه بندی معلمان تبدیل به قانون شده است، اظهار کرد: اجرای این طرح مشکلات زیادی داشته است و موجب نارضایتی جامعه فرهنگیان شده است که در این خصوص انتقادات بسیاری داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه بجنورد به علت تراکم ناشی از مهاجرت در حوزه فضای آموزشی در فشار است، ادامه داد: در سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی به دنبال حل مشکل مدارس بودیم اما پس از مهاجرت مردم به مرکز استان، به این مشکلات افزوده شد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی نیز مصوبات حوزه آموزش و پرورش بالاترین آمار سفر هیئت دولت به استان‌ها با توجه به جمعیت دانش آموزی استان داشته است، افزود: ۹۳ میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی برای مدارس بجنورد گرفته شده است که ۴۶ میلیارد طی دو هفته اخیر اختصاص پیدا کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوعات مربوط به رتبه بندی معلمان، صندوق ذخیره فرهنگیان و انتصابات از جمله سوالات از وزیر آموزش و پرورش است که در صحن علنی مجلس پرسیده می‌شود، تصریح کرد: تا زمانی که عملکرد قانع کننده از وزرا دریافت نکنم، سوال خود را پس نمی‌گیرم.

وحیدی با تأکید براینکه تعطیلی مدرسه راه حل نهایی نیست، اضافه کرد: تعطیلی مدارس در دوران کرونا آسیب جدی به حوزه تربیتی وراد کرد و در اتفاقات اخیر برای همه ثابت شد که حوزه پرورش از حوزه آموزش اهمیت بیشتری دارد.

عضو فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان فقدان نظام آموزش و پرورش بود، تصریح کرد: پاداش فرهنگیان بازنشسته در سال آینده ۵۰ هزار میلیارد تومان است که باید در بودجه دیده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید