236561

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس:

رتبه بندی معلمان و حقوق بازنشستگان به درستی اجرایی شود

دنیای معدن: عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس گفت: شرایط معیشتی مرزنشینان صفاران و صیادان این تامین کنندگان واقعی امنیت مرزها نامطلوب است و علیرغم تمام پیگیری‌ها و وعده‌ها گشایشی صورت نگرفت.

به گزارش دنیای معدن، موسی احمدی در نشست علنی امروز(چهارشنبه؛ دوم شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران و آرزوی طول عمر وسلامتی برای مقام معظم رهبری، گفت: آغاز هفته دولت را گرامی می‌داریم و به روان شهیدان رجایی و باهنر درود فرستاد و روز پزشک را به تمام پزشکان به ویژه پزشکان حوزه انتخابیه خود تبریک عرض می‌کنم. تحریم‌های ظالمانه‌ای که به واسطه استکبار به مردم مقاوم و شجاع ایران اسلامی تحمیل شده است. مردم با استقامت بی نظیر خود موجب اقتدار تیم مذاکره کننده شده، قطعا با رعایت اصول، عزت، حکمت و مصلحت برجام را به فرجام نزدیک خواهند نمود.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه با اشاره به مشکلات جنوب استان بوشهر افزود: بوشهر در اقتصاد ملی نقش ارزنده‌ای ایفا می‌کند و درآمد سرشار پتروشیمی‌ها که منافع ملی را تحت تاثیر قرار می‌دهد موجب رشد بالندگی شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه می‌شود. چنانچه در نطق‌ها و تذکرات بارها عنوان کرده‌ام.

وی بیان کرد: نیروهای‌ انقلابی، توانمند و متخصص استان بوشهر در مدیریت‌های صنایع نفت و پتروشیمی‌ها نقشی ندارند، بیکاری جوانان مناطق همجوار با صنایع با حجم سرمایه‌گذاری‌ها، ۶۵ مجتمع پتروشیمی و ۱۲ پالایشگاه گازی به شرکت‌های صنعتی و غیر صنعتی همخوانی ندارد؛ باید در جذب نیروها تجدید نظر اساسی صورت پذیرد تا دغدغه جوانان منطقه مرتفع گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: شرایط معیشتی، مرزنشینان صفاران و صیادان این تامین کنندگان واقعی امنیت مرزها نامطلوب است و علیرغم تمام پیگیری‌ها و وعده ها گشایشی صورت نگرفته، چندین ماه است که صفاران حتی یک سفر نرفته‌اند.

وی در ادامه افزود: تسریع در مشکل آنان و تعیین تکلیف کالاهای ملوانی ضروری است، علیرغم اینکه اخیرا اقداماتی از سوی وزارت نیرو ونفت در خصوص تسریع در تکمیل انتقال آب از پروژه آب شیرین کُن سیراب به جم صورت گرفته و مجوزهای آب شیرین کن شهرستان‌های دیر و عسلویه صادر شده که قابل تقدیر است، اما سزوار نیست مردم عزیز شهرستان های کنگان، دیر، جم، و عسلویه با وجود اینکه در کنار دریای نیلگون خلیج همیشه فارس نشسته‌اند، با مشکل نبود یا کمبود و قطعی آب که مصداق این شعر شاعر است که می‌گوید؛ بر لب دریا، لب دریا دلان خشکیده است، لذا از وزیر و مسئولان وزارت نیرو می‌خواهم در اسرع وقت نسبت به صدور مجوز و تکمیل احداث آب شیرین کن‌های جا نمایی شده اقدام نمایند.

وی با اشاره به کمبود امکانات بیمارستانی تاکید کرد: مردم ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر با وجود صنایعی که ذکر شد و میزان وصولی که از مالیات بر ارزش افزوده در منطقه کسب می‌شود؛ از کمبود امکانات بیمارستانی و درمانی رنج می‌برند و نقش خدمات وزارت بهداشت و درمان و سازمان تامین اجتماعی با میزان درآمد حاصله از شرکت های مستقر در منطقه تناسبی ندارد.

احمدی یادآور شد:بیمارستان کنگان با مشکلات عدیده ای روبرو است، حجم بالای مراجعین در ۴ شهرستان فرسودگی ساختمان، نبود یا کمبود امکانات و لوازم و تجهیزات پزشکی و عدم برخورداری از پزشک متخصص کافی و بدهی بالا حالت بحرانی پیدا کرده است.

نماینده مردم کنگان تصریح کرد: تنها تفاوت بیمارستان تازه تاسیس شهرستان دیر با کنگان عدم فرسودگی این بیمارستان است، سایر شرایط دست کمی از بیمارستان کنگان ندارد،در شهرستان عسلویه نیز با وجود استقرار فازهای متعدد گازی و مجتمع پتروشیمی کمبود امکانات و پزشک متخصص امان مردم را بریده است و مراکز بهداشت و درمان شهرستان جم نیز وضعیت مشابهی دارند، لذا تسریع در اعزام تیمی جهت بررسی و رفع مشکلات موجود ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به راه‌ها و جاده‌ها در این استان گفت:در حوزه راه توجه جدی به تسریع در اجرای خط ریلی شیراز بوشهر، عسلویه و اتوبان ساحلی دیر، بوشهر که مشهور به جاده مرگ است، محور جم به فیروزآباد، جاده وفاق بین شهرستان‌های دیر و کنگان که برای صنایع و مردم منطقه حیاتی است و بنا بود در شهریور ماه امسال افتتاح گردد، همچنین محور جم به ریز و ریز به سرچشمه، جاده روستای به سواحل توریستی تفریحی به عسلویه و دیگر راههای مواصلاتی و بین المزارع مورد درخواست برای رسیدگی است.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به نزدیکی شهرستان دیر، کنگان و عسلویه از طریق دریا به کشور قطر که بیشترین حجم ترانزیت کالا در حال حاضر به آن کشور را دارد، توسعه زیرساخت های بندری، توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و ارتقاء گمرکات، تعیین نقطه مرزی و ایجاد اداره گذرنامه برای دیر، ایجاد شرایط لازم گردشگری تجاری و تسهیل شرایط سرمایه گذاری و حمایت از آنها ضروری است. اجرای هر چه سریعتر طرح طبقه بندی معلمان و اصلاح حقوق بازنشستگان، رفع مشکل معلمان پیمانی، طرح مهرآفرین و قرار دادن آنها در طرح رتبه بندی امری ضروری است که باید رسیدگی شود. توجه به معیشت کارگران، کارکنان صنایع نفت، گاز، ادارات و سازمان‌ها در منطقه با توجه به شرایط ویژه منطقه و اجرای طرح اقماری و همچنین توجه ویژه به ورزش منطقه و تامین زیرساخت‌ها برای حمایت مالی ضروری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید