235251

از طرح ساماندهیِ استخدام کارکنان دولت چه خبر؟

دنیای معدن- یک نماینده مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند.

به گزارش دنیای معدن، حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص وضعیتِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس به خبرنگار ایلنا، گفت: کلیات این طرح تصویب شده و چون دو شوری اعلام شده، اکنون به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و قرار است نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پیشنهادات را بررسی کنند تا طرح برای ورود به صحن علنی مجلس آماده شود.

گودرزی ادامه داد: مصوباتی که جنبه‌ی عمومی دارند و نهادهای مختلفی با موضوع مرتبط هستند، دو شوری اعلام می‌شوند تا نظراتِ این بخش‌ها و پیشنهادات شنیده شود. از طرفی نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای این طرح داده بودند که همه‌ی اینها باید با دقت بررسی شود.

این نماینده مجلس درباره زمان احتمالیِ ورود طرح به صحن علنیِ مجلس گفت: احتمالا یک ماهه بررسی‌ها انجام می‌شود و بعد از آن طرح باید به صحن برگردد. کلیات این طرح تصویب شده و جای نگرانی وجود ندارد.

گودرزی در مورد احتمال برگزاریِ آزمون برای تبدیل وضعیتِ نیروها نیز گفت: برای نیروهای فعلی آزمون برگزار نمی‌شود اما افرادی که از این به بعد جذب می‌شوند باید از طریق آگهی و آزمون سراسری جذب شوند.

وی تاکید کرد: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند. البته در مرحه گزینش، معنایِ عامِ گزینش مدنظر است و منظور گزینش عقیدتی نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر نیرویی نتواند از گزینش عبور کند چه سرنوشتی پیدا می‌کند، گفت: اگر بعد از گزینش، شرایط فرد با آن شغل تطبیق داده نشود، او به صورت عادلانه در جایی دیگر به کار گرفته می‌شود اما اگر نیرویی از این مرحله عبور نکرد، نمی‌تواند در جایگاهِ فعلی بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: همه‌ی این مسائلی که گفتم مصوبه‌ی کمیسیون است و احتمال تغییر در آنها وجود دارد؛ یعنی هم در کمیسیون و هم صحن مجلس این مصوبه می‌تواند تغییر کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید