234259

اکثر نمایندگانِ مجلس به اجرا نشدنِ قانون درباره حقوق بازنشستگان معترض هستند/ دولت به دنبال برقراریِ نظام پرداخت عدالت‌محور است

دنیای معدن- یک نماینده مجلس گفت: اکثرِ نمایندگانِ مجلس نسبت به اینکه قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به طور کامل و دقیق اجرایی نشده، معترض هستند و از دولت گلایه دارند که چرا مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی را اجرایی نکرده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدحسن آصفری (نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده مردم اراک) در خصوص افزایش ده درصدیِ حقوق بازنشستگانِ سایر سطوح درآمدی به خبرنگار ایلنا گفت: دولت به طور دقیق مصوبه‌ی شورایعالی کار را در مورد حقوق بازنشستگان اجرایی نکرده است، در صورتیکه موظف است ضمن پرداخت بدهیِ خود به صندوق تامین اجتماعی که چیزی حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان است مشکلِ بازنشستگان را نیز حل کند.

وی با اشاره به افزایش ۵۷درصدیِ حقوق بازنشستگانِ حداقل‌بگیر تاکید کرد: نمی‌شود بخشی از قانون را اجرا کرد و بخشی را کنار گذاشت، نمی‌شود گفت بخشی از قانون حلال است اما بخشی دیگر حرام! دولت باید کل مصوبه‌ی شورایعالی کار را برای بازنشستگان اجرایی می‌کرد.

آصفری گفت: ما این شکایت را با آقای وزیر مطرح کردیم و ایشان گفتند به دنبال این هستیم که مشکلِ حقوقِ بازنشستگان را با ارائه‌ی لایحه‌ای حل کنیم.

آصفری از دیدارِ خود با وزیر کار خبر داد و گفت: ایشان در این جلسه بیان کردند که دولت به دنبال ارائه‌ی لایحه‌ای به مجلس برای برقراریِ نظام پرداخت عدالت‌محور برای تمام صندوق‌های بازنشستگی است. در واقع دولت می‌خواهد از این طریق رضایتمندی بین بازنشستگان صندوق‌ها را افزایش دهد و مشکل کمبود حقوق برخی از بازنشستگان را جبران کند.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کار به دنبال این است که اجازه‌ی ویژه‌ای را از شورایعالی کار و تامین اجتماعی بگیرد تا حمایت‌هایی برای بازنشستگانی که درآمدشان پایین است و مشکلشان با این افزایش حقوق‌ها حل نمی‌شود، داشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در پاسخ به این سوال که آیا ارائه‌ی لایحه برای برقراریِ عدالت در نظام پرداخت‌ها می‌تواند مشکل را حل کند، گفت: به اعتقاد من مصوبه‌ی شورایعالی کار یعنی تصمیمی که به صورت سه جانبه و با حضور نمایندگانِ کارگری، کارفرمایی و دولت گرفته شده باید به صورت دقیق اجرایی شود.

نماینده مردم اراک تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط تورمی که در جامعه وجود دارد، حقوق بازنشستگان کفافِ هزینه‌های زندگیِ آن‌ها را نمی‌دهد. بنابراین دولت باید از صدور احکام بازنشستگان جلوگیری کند و هرچه سریعتر مصوبه‌ی شورایعالی کار را به طور دقیق اجرایی کند. چراکه اگر قرار باشد این احکام با این قانونی که به صورت نیمه کاره اجرایی شده، صادر شود نمی‌تواند رضایتمندی بازنشستگان را به همراه داشته باشد.

آصفری گفت: اکثرِ نمایندگانِ مجلس نسبت به اینکه قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به طور کامل و دقیق اجرایی نشده معترض هستند و گلایه دارند که چرا مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی را اجرایی نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید