233115

مراسم گرامیداشت روز معلم در لامرد برگزار شد

دنیای معدن- گرامیداشت روز معلم با حضور معلمان شهر لامرد، امام جمعه، فرماندار، و تنی چند از مسئولین برگزار شد.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از مهر، ابراهیم حیاتی رئیس اداره آموزش لامرد ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز معلم، گفت: امروز دولت مصمم است که در اجرای رتبه بندی معلمان از شهریورماه اجرایی کند، و قطعاً این مهم انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرهنگیان عزیز برای مطالبات خود باید با زبان فرهنگ مطالبات را پیگیری کنند.

در ادامه این مراسم امام جمعه لامرد نیز گفت: معلم و معلمی جایگاهی بسیار ارزشمند دارد و باید قدردان معلمان خوب این منطقه باشیم.

حجت الاسلام حسین زاده گفت: جایگاه معلمی و ارزش تعلیم و تربیت بسیار والاست، زیرا جایگاه معلم، جایگاه ائمه اطهار است.

وی با اشاره به اینکه معلم انسان ساز است افزود: شخص معلم را می‌شود یک مقداری از آن تقدیر کرد اما معلمی خیر، و در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که اگر یک روایت را یاد بگیرید ودر بین مردم ترویج دهید همانند این است که کوه‌هایی از طلا را به شما بدهند.

وی گفت: همه ما دست پروده معلمانی هستیم که باید قدر آنها را بدانیم.

امام جمعه لامرد تصریح کرد: اولین دغدغده ما در شهرستان باید معلمان عزیز باشد، و معلمان گرامی سال‌ها است گرفتار تعاونی مسکن خود هستند و به آقای فرماندار و دفتر نماینده می گویم این مهم دنبال شود.

وی گفت: در قسمت‌های سخت افزاری باید در زمان بندی مشخص مشکلات معلمین حل شود و باید در تراز معلمی گام برداریم.

در ادامه، اسماعیل رستگار فرماندار شهرستان لامرد نیز اظهار داشت: در شهرستان لامرد فرهنگیان بنامی را همچون مرحوم دکتر محمدعلی حیاتی را از دست دادیم و باید قدردان اقای جعفری نیز بود.

وی افزود: مشکلات فرهنگیان با محوریت فرمانداری و دکتر موسوی نماینده محترم و با هماهنگی آموزش و پرورش در حال انجام است. فرماندار لامرد تصریح کرد: شهرستان لامرد و جایگاه خوب فرهنگیان، به برکت خون شهیدان در سطح کشور حرف برای گفتن داریم.

رستگار افزود: اعتبارات بسیار خوبی برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است و امید است دولت ایت الله رئیسی مشکلات فرهنگیان را برای همیشه مرتفع نماید.

وی به مسکن معلمان نیز اشاره کرد و گفت: مشکلات مسکن فرهنگیان مرتفع خواهد شد و می‌توانیم از مدارس فاقد استفاده، با پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و وام ۷۰ میلیون تومانی بلاعوض به سرانجام برسانیم.

گفتنی است؛ در این آئین موسیقی و مراسم خوش آمدگویی و گل ریزان، اجرای گروه سرود آموزشگاه سما، اجرای گروه موسیقی سنتی، اجرای کلیپ معلم مرحوم سیدمرتضی سجادی، اجرای دکلمه انجام و در پایان از ده معلم نمونه شهرستان لامرد و خانواده زنده یاد سجادی تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید