232227

وزیر آموزش و پرورش: ۳ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص یافت

دنیای معدن- وزیر آموزش و پرورش گفت: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که بیش از ۱۰ سال از آن می‌گذرد، در نظر گرفته شده است.

به گزارش دنیای معدن،  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در دیدار با معلمان و فرهنگیان آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه در ایام کرونا معلمان تلاش مضاعفی انجام دادند، اظهار کرد: شهید همت قبل از اینکه سردار خیبر باشد، معلم بود و تدریس می‌کرد و امروز با تأسی از شهید همت تمام تلاشم را برای بهبود معیشت و منزلت معلمان انجام می‌دهم.

وی با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت تلاش خواهد کرد تا این قانون به بهترین شکل اجرا شود و به ارتقای منزلت و معیشت معلمان منجر شود، این دولت با هماهنگی مجلس و عنایت شورای نگهبان برای ۳ سال آینده ۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای همسان‌سازی حقوق فرهنگیان برنامه‌ریزی خواهد شد، افزود: تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان در سفرهای استانی برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که بیش از ۱۰ سال از آن می‌گذرد، در نظر گرفته شده است.

نوری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هنوز اجرایی نشده است، بیان کرد: اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین فقط در مدرسه اتفاق می‌افتد و مقرر شده بخشی از مناطق کشور از جمله شهرستان‌ها و نواحی آن این سند را اجرایی کنند‌.

وی با تأکید بر اینکه بعد از تعطیلات نوروز با تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری شد، عنوان کرد: در کشور‌هایی که مدارس تعطیل نشد از نظر آموزشی و تربیتی شاخص‌های بهتری دارند، به همین دلیل باید با رعایت پروتکل‌های کرونا، حضوری شدن مدارس با عنوان یک نیاز انجام می‌شد، بیش از دو سال بود که آموزش و پرورش به صورت حضوری در ایران تعطیل شده بود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان ظرفیت اجرایی کردن سند تحول را دارند، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز رتبه اول قرائت قرآن و یک معلم رتبه اول ترتیل قرآن را در مسابقات جهانی را کسب کرده‌اند که این رتبه‌ها نشان دهنده توانمندی معلمان و فرهنگیان در اجرای سند تحول است.

اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش شهرضا کمبود نیروی انسانی است

 سید امیر جعفری فرماندار شهرضا در ادامه این جلسه با بیان اینکه آموزش و پرورش اصل و اساس توسعه پایدار هر کشوری است، افزود: بسیاری از مشکلات فعلی کشور به دلیل استفاده نکردن از ظرفیت آموزش و پرورش برای تربیت نیروها است.

 وی با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در فرآیند مشارکت‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های شهروندان دارند، گفت: اصلی‌ترین مشکل آموزش و پرورش شهرضا کمبود نیروی انسانی به واسطه بازنشستگی معلمان است که فشار بسیار زیادی به معلمان وارد می‌شود.

فرماندار شهرضا با اشاره به کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن بعضی از مدارس شهرضا بیان کرد: بعضی از مدارس شهرضا قبل از انقلاب ساخته شده است و اعتبارات دولتی برای ایجاد مدرسه کافی نیست و در این میان خیران به یاری آمده‌اند.

جعفری با بیان اینکه کمبود تجهیزات در مدارس و به روز نبودن تجهیزات در بعضی از آزمایشگاه‌های مدارس از دیگر مشکلات آموزش و پرورش شهرضا است، تصریح کرد: موضوعات رفاهی فرهنگیان یک دغدغه جدی است و نباید پایین‌تر از اقشار دیگر باشند.

وی خاطرنشان کرد: شهرضا به دلیل موقعیت جغرافیایی آن یک شهر مهاجرپذیر است و باید برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات آموزشی برای محلات کمتر توسعه یافته انجام شود، در بعضی از نقاط شهر تعداد مدارس کم است.

فرماندار شهرضا بیان کرد: انتظار از دولت مردمی و انقلابی اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این دولت باید آن را اجرا کند، این سند در سال‌های گذشته مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

جعفری با بیان اینکه ساختار شورا شورای عالی آموزش و پرورش باید ارتقا پیدا کند، گفت: باید نقش تشکل‌های انقلابی و اتحادیه‌های دانش‌آموزی و معلمان انقلابی در بدنه آموزش و پرورش بیشتر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید