230434

تامین بودجه تنها مانع پیش روی استخدام معلمان حق التدریس است

دنیای معدن- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:با رایزنی‌های انجام گرفته مشکل عمده‌ای در مورد استخدام معلمان حق التدریس وجود ندارد و تنها بحثی که مطرح است بحث تامین بودجه آن است.

به گزارش دنیای معدن، مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با میزان در موضوع استخدام معلمان حق التدریس مرحله سوم گفت: مجلس به جد پیگیر این موضوع است و در جلساتی که در کمیسیون آموزش برگزار شود این موضوع نیز بررسی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مهمترین مانع بر سر راه این موضوع چیست گفت:با رایزنی‌های انجام گرفته مشکل عمد‌های در این خصوص وجود ندارد و تنها بحثی که مطرح است بحث تامین بودجه آن است.

وی در مورد اعطای کد کارمندی به معلمان حق التدریس که از سوی وزیر آموزش و پرورش مطرح شده بود گفت:این موضوع در حیطه وظایف مجلس نیست و وظیفه بررسی آن با سازمان امور استخدامی با همکاری آموزش و پرورش است، مجلس تنها می‌تواند در این حوزه نظارت بر اجرای این قانون داشته باشد و به طور کلی دخالتی در این امر ندارد.

وی در مورد وعده وزیر آموزش و پرورش در مورد اعطای کد کارمندی به معلمان حق التدریس نیز گفت: پیگیری این امر با آموزش و و پرورش و مسئولیت انجام آن نیز با سازمان امور استخدامی است این نهاد با تامین بودجه برای این امر استخدام آن‌ها انجام می‌دهند مجلس تنها در این امر ناظر اجرای قانون است و دخالتی در این امور ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید