231956

ارائه آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به دولت تا 24 فروردین

دنیای معدن- معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ملزم هستیم تا ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیش نویس آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را تقدیم هیأت دولت کنیم.

به گزارش دنیای معدن و به نقل از فارس، قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آیین‌نامه نظام رتبه‌بندی معلمان با سرعت و دقت در حال نوشتن است، افزود: نوزدهمین نشست ویرایش این آیین‌نامه را با حضور وزیر، ۲ نفر از نمایندگان مجلس و مدیران کل آموزش و پرورش که در خط اول هستند برای بررسی مشکلات و ایرادات برگزار کردیم.

وی بیان داشت: تلاش بر این است تا روز یکشنبه با حضور سازمان برنامه و بودجه و امور استخدامی آن را نهایی کنیم چون ملزم هستیم تا ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری، آخرین پیش نویس را تقدیم هیأت دولت کنیم و طبق قانون، تأییدیه را بگیریم.

قاسم احمدی لاشکی تصریح کرد: به محض ابلاغ، هیأت‌های ممیزی مرکز، استان، شهرستان، مناطق و نواحی آموزش و پرورش شروع به کار می‌کنند تا معلمان را بر اساس شاخص‌ها و رتبه‌های پنجگانه توزیع کنند و بر همان اساس، احکام معلمان را صادر کنند.

وی ادامه داد: آنچه قانونگذار از 31 شهریور ماه ۱۴۰۰ اعلام کرده، قابلیت اجرایی دارد و مشمول این زمان می شود لذا معلمان دغدغه این موضوع را از نظر پرداخت نداشته باشند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مهم‌ترین نکته نظام رتبه‌بندی معلمان را ارتقای جایگاه، منزلت و کرامت معلمان و همچنین کیفیت آموزشی تشکیل می‌دهد، افزود: برای اجرای رتبه بندی معلمان در ردیف ۵۵۴۰۶۵ از جدول ۹ ردیف‌های مقرر، بودجه لازم تأمین شده است.

وی یادآور شد: امیدواریم به آنچه قانونگذار و در سند تحول بنیادین آمده است، برسیم تا معلمان به منزلت و کرامت بیش از گذشته برسند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امیدواریم  در جلسه رسمی هیأت دولت، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را برای اجرا تأیید کند تا بتوانیم این عیدی را در هفته بزرگداشت مقام معلم به معلمان بدهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید