229718

با مهار نرخ تورم نیازی به افزایش دستمزدها نیست

دنیای معدن- رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران، گفت: با کنترل نرخ تورم توسط دولت دیگر نیازی به افزایش حقوق و دستمزدها نیست، زیرا با کنترل و کاهش نرخ تورم به‌عنوان مثال با حقوق ۵ میلیون تومانی می‌توان به‌اندازه ۲۰ میلیون تومان خرید کرد.

به گزارش دنیای معدن، سیدابوالفضل اشرف‌منصوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص جایگزینی کنترل نرخ تورم با افزایش مداوم دستمزدها، گفت: ابتدا باید تمام هزینه‌ها و مخارج زندگی کم شود و بعد از آن ثبات درمیزان دستمزدها مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران عنوان کرد: با افزایش حقوق و دستمزدها درحالی‌که از سمت دیگر هزینه‌ها و نرخ تورم افزایش پیدا کند موافق نیستیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم کنترل و کاهش نرخ تورم باید به‌طور مداوم حقوق و دستمزدها افزایش پیدا کند، افزود: متعاقبآ و درنتیجه این افزایش‌ها نرخ نیز تورم بالا می‌رود که موجب خواهد شد افزایش دستمزدها هیچ تأثیر مثبتی در زندگی مردم به‌خصوص قشر کارگر نداشته باشد.

اشرف منصوری برای افزایش حقوق و دستمزد کارگران باید در ابتدا تورم مهار شود به دلیل اینکه با بالا رفتن همزمان نرخ تورم به‌ موازات دستمزدها هیچ بهبودی در وضعیت معیشت کارگران به وجود نخواهد آمد.

به گفتهٔ وی این‌که ما تورم و حقوق و دستمزد را مانند ۲ رقیب در یک مسیر بگذاریم که می‌خواهند از هم سبقت بگیرند درست نیست.

این مقام مسئول جامعه کارگری در پایان بابیان اینکه این دل‌نشین‌تر است که قیمت نان هزار تومان باشد و حقوق و دستمزد به‌عنوان‌مثال ۱۰۰ هزارتومانی داشته باشیم تا این‌که با افزایش قیمت خرید یک نان به ۱۰ هزار تومان حقوق شما یک میلیون تومان بشود، افزود: اگر دولت تورم را کنترل کند دیگر نیازی به افزایش حقوق و دستمزدها نیست، زیرا با کنترل و کاهش نرخ تورم به‌عنوان‌مثال با حقوق ۵ میلیون تومانی می‌شود به‌اندازه ۲۰ میلیون تومان خرید کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید