229041

ساماندهی استخدام کارکنان دولت در نوبت بررسی صحن قرار دارد

دنیای معدن- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنوع قرارداد‌ها به شدت به تبعیض دامن می‌زند، گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در این کمیسیون به پایان رسیده و این طرح در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن، سید کریم حسینی در گفت‌و‌گو با میزان، با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان خواهان عدالت در پرداختی‌ها هستند، بیان داشت: از این رو  طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس به پایان رسیده و این طرح در نوبت بررسی در صحن مجلس است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در صورتی که این طرح در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد، شاهد عدالت در پرداخت حقوق خواهیم بود، چرا که تنوع قرارداد‌ها به شدت به تبعیض دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، نیرو‌های شرکتی و قراردادی با سوابق کافی باید تبدیل وضعیت شوند،بیان داشت: تصویب این طرح در صحن مجلس منجر به عدالت در پرداختی‌ها می‌شود و از سوی دیگر باعث می‌شود امنیت شغلی نیرو‌های قراردادی و شرکتی افزایش یابد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس با پایین بودن سطح حقوق کارکنان دستگاه‌های مختلف و افزایش بی‌رویه حقوق تعداد کمی از دستگاه‌ها مخالف است، تصریح کرد: عدالت در پرداخت باید به این صورت باشد که کارگران و کارمندان به اندازه کار و بهره وری که برای مجموعه خود دارند، از حقوق و مزایای مناسب هم برخوردار باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه این طرح برای دولت بار مالی ایجاد نمی‌کند، اظهارداشت: البته از دولت هم تقاضا شده است که تا زمان رسیدن این طرح به نوبت بررسی در صحن مجلس، اگر لایحه‌ای در این باره دارد، به مجلس ارائه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید