227679

امروز تکلیف لایحه رتبه‌بندی معلمان در شورای نگهبان مشخص می‌شود؟ | تا پایان ۱۴۰۰ رتبه‌های فرهنگیان مشخص می‌شود

دنیای معدن- در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان که امروز برگزار می‌شود، آخرین تصمیمات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس را اعلام می‌شود.

لایحه رتبه بندی فرهنگیان با اهتمام کمیسیون آموزش و تحقیقات و هیات رئیسه مجلس، بررسی شده و از ۱۰ ماده به هفت ماده رسید و اکنون در شورای نگهبان است.

در نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان که امروز شنبه برگزار می‌شود، طحان نظیف آخرین نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس را اعلام می‌کند.

 به گزارش دنیای معدن و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، نشست خبری دکتر هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز شنبه (۱۸ دی ماه ۱۴۰۰) برگزار می‌شود.

در این نشست خبری که به دلیل شرایط کرونا و تمهیدات بهداشتی همزمان به صورت آنلاین و حضوری برگزار می‌شود، دکتر طحان نظیف ضمن اعلام آخرین نظرات شورای نگهبان درباره مصوبات دولت و مجلس، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ خواهد داد. یکی از موارد احتمالی لایحه رتبه‌بندی معلمان است.

آخرین تغییرات لایحه رتبه بندی معلمان

احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی اشکالات در لایحه رتبه بندی فرهنگیان، تصریح کرد: یکی از مشکلات این لایحه که مجلس آن‌ها را رفع کرد این بود که نیروهای اداری را نمی‌پذیرفتند در حالی که ۴۲ هزار نیرو اداری در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد که همه این‌ها معلم هستند و با این ماده اتاق فکر ادارات خالی می شد.

او ادامه داد: یکی دیگر از اشکالات این بود که بدون عنوان سهمیه در پنج درجه سهمیه مشخص کرده بودند اما در بررسی لایحه اینها از آموزش یار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم عنوان بندی شدند و جایگاه آنان مشخص شد، اظهار داشت: دولت سهمیه داده بود که دستکم برای مثال ۳۰ درصد در رتبه یک جای بگیرند و … درحالی که شاید افراد توانمندی وجود داشته باشد که حائز رتبه یک یعنی استاد معلمی باشد و اینچنین سهمیه بندی رانت و فساد ایجاد می‌کرد و ممکن بود فردی با پارتی این رتبه‌ها را کسب کند که مجلس این را حذف کرد.

او ادامه داد: در این لایحه ابتدا اعلام کرده بودند که حقوق معلمان ۲۵ درصد اضافه شود، درحالی که پس از بررسی جایگاه و همترازی برای فرهنگیان براساس رتبه در نظر گرفته شده است که برای مربی معلم ۱۰ درصد، استادیار معلم ۲۵ درصد، استادیار معلم ۳۷ درصد، دانشیار معلم ۴۷ درصد و استاد معلم ۵۲ درصد اضافه شود، اما از نظر بودجه آیا اجرا می‌شود یا خیر؟!، منتظریم شورای نگهبان نتیجه اعلام کند و باید به استناد ماده ۷ آئین نامه تا پایان ۱۴۰۰ رتبه‌های افراد مشخص شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره رسیدگی به جذب نیروهای ماده ۲۸ اظهار داشت: طبق آئین نامه دانشگاه فرهنگیان افراد با مدرک بالاتر از کارشناسی از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش شوند، این آزمون چندین بار برگزار شده است و اکنون قرار است مجوز استخدام ۳۴ هزار و ۸۰۰ آنان گرفته شد و وزیر محترم به دنبال افزایش این عدد هستند و منتظر هستیم به محض ابلاغ بر اساس نیازها گزینش می‌شوند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید