227610

کنترل و پیشگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها؛ نتیجهٔ درج قیمت تولید روی اجناس

دنیای معدن- رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس، گفت: اگر قیمت واقعی تولید کالا روی اجناس درج شود بر کنترل و پیشگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود.

به گزارش دنیای معدن، سید محمود هاشمی در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تأثیر درج قیمت تولید بر روی اجناس در کنترل و یا کاهش قیمت‌ها، گفت: اگر قیمت واقعی تولید کالا روی اجناس درج شود بر کنترل و پیشگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها اثرگذار خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس بابیان اینکه اگر پس از درج قیمت تولید بر کالاها سود عادلانه مورد تأیید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از خریداران دریافت شود اتفاق خیلی خوبی خواهد افتاد، افزود: به‌شرط این‌که درج قیمت‌ها به‌صورت صحیح و درست انجام شود.

به گفتهٔ هاشمی یکی از دلایل اصلی تفاوت قیمت‌ها در بازار اعلام تخفیف های غیرواقعی است که معمولاً فروشگاه‌های زنجیره‌ای اعلام می‌کنند.

این فعال جامعه صنفی در خصوص چگونگی نظارت اتاق اصناف بر درج قیمت تولید روی اجناس  به جهت کنترل قیمت‌ها در بازار با اشاره به این موضوع که تا به امروز درج قیمت‌ها بر روی کالا به‌درستی انجام‌نشده است ادامه داد: اگر موضوع درج قیمت تولید روی کالاها به‌درستی انجام شود با توجه به مشخص بودن میزان سود اصناف، آگاهی و عمومیت سواد مردم نیاز به نظارت کاهش پیدا می‌کند و دیگر دلیلی برای حضور مداوم بازرسان ما در بازار نیست.

 

دیدگاهتان را بنویسید