226951

اولین واکنش وزیر آموزش و پرورش به تجمعات اعتراضی معلمان

دنیای معدن- یوسف نوری در واکنش به تجمعات اعتراضی معلمان گفت: ما باید سازمانی را برای گفتمان و شنیدن صحبت‌های معلمان ایجاد کنیم.

به گزارش دنیای معدن، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در اولین نشست خبری خود که در وزارتخانه آموزش و پرورش صبح امروز (۴ دی) برگزار شد،درباره رتبه بندی معلمان گفت: در رتبه بندی باید لایحه‌ها را حتما مشاهده و با آن چیزی که در مجلس تصویب شده مقایسه کنید؛ این لایحه تغییرات چشمگیری داشته است. انتصابات تعدادی از استان‌ها کارشان انجام شده است، این هفته حداقل ۴ نفر از معاونت‌ها تعیین خواهد شد. ساعت کاری معلمان خرید خدمات از ۴۸ ساعت به ۲۴ ساعت تبدیل شده است. ما حق التدریس این افراد را می‌دهیم و باید بیمه آن‌ها نیز را بپردازیم.

دلیل تجمعات فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره تجمعات فرهنگیان در پی رتبه بندی تصریح کرد: این موضوع را هیچ وقت تجمع ندانید، معلمان، چون دیدند کسی به آن‌ها گوش نمی‌دهد این کار را انجام دادند، ما باید سازمانی را برای گفتمان و شنیدن صحبت‌های معلمان ایجاد کنیم. تشکل‌ها و سازمان‌های غیر دولتی نفسشان تسهیل گری بین دولت و مخاطبان است. تشکل‌ها اگر با ما مطالبه نداشته باشند، رسالت خود را از دست دادند.

او درخصوص رفاه فرهنگیان گفت: اکنون دو گروه برای رسیدگی به امور بیمه درمان فرهنگیان قرار داده شده است. امیدواریم تا پایان ماه بتوانیم این موضوع را حل کنیم و به سرانجام برسانیم. در این امر شاغل و بازنشسته هیچ فرقی نمی‌کند.

اختصاص ٣٠٠ هزار مسکن ملی به فرهنگیان

او با بیان اینکه ٣٠٠ هزار مسکن ملی به فرهنگیان اختصاص داده شود که دانشجویان معلمان و فرهنگیان اختصاص داده می‌شود، گفت: پرداخت بازنشستگان پاداش پایان خدمت سال ٩٩ انجام شده است البته مواردی مانند فوتی و ... وجود داشت.

نوری افزود: اظهار شرمندگی می‌کنیم که سامانه نیروی انسانی اطلاعات دقیق و بروز ندارد امروز جلسه‌ای داریم که افرادی که در این حوزه کار کردند حضور داشته باشند ک این سامانه سریع طراحی شود و پاسخگو باشد. بانک‌های مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است؛ اصول بانکداری در آن‌ها وجود ندارد. باید از تمام گروه‌ها برای تربیت اخلاقی دانش اموزان استفاده کنیم و لذا عرصه اعتقادی و فرهنگی پیوست عرصه‌های دیگر است.

مجوز اولیه استخدام بیش از ۳۴ هزار معلم

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدرسه به این معنا نیست که کودکان ما دست به سینه بایستند و گوش فرمان باشند؛ معلمان بهترین‌ها و مقبول‌ترین قشر کارکنان دولت هستند. معلم مهم‌ترین عنصر در پیاده سازی سند تحول بنیادین است و معلم را باید خوب دید. در دوران کرونا معلمان مدرسه را به خانه‌های خود بردند و کار کردند. بوسه بر دست معلمان بر کسی، چون من لازم است.

نوری گفت: ردیف‌های بودجه‌ای سند تحول کم شده و به بخش‌های اصلی سند تحول اختصاص داده شده است. باید بتوانیم برای ۶۰۰ هزار دانش آموز خارج از کشور به صورت رسمی مطالبی داشته باشیم و آن هارا جذب کنیم و با آن‌ها ارتباط داشته باشیم. مجوز اولیه بیش از ۳۴ هزار استخدام را گرفتیم که معلمان در نقاط مرزی و عشایری حضور پیدا کنند.

مشکل کمبود معلم در تهران حل می‌شود؟

او درباره کمبود معلم گفت: کمبود معلم در تهران یک موضوعی است که باید پیگیری شود، من اعلام کرده ام که کلاسی بدون معلم نباید داشته باشیم. مدرسه باید خودش را نشاط دهد؛ اینکه یک ساعت دانش آموز حضور پیدا کند بی فایده است. هدف آموزش و پرورش این نیست که حتما اقتصاد کشور را به حرکت در بیاورد. باید از شبکه شاد حمایت کنیم فعلا جایگزینی برای آن نداریم. متخصصین مربوط به آموزش و پرورش در آن وجود ندارند و این یک ضعف است

 

دیدگاهتان را بنویسید