226155

آنچه امروز در صحن مجلس گذشت؛

رئیس‌جمهور لایحه بودجه 1401 را تقدیم کرد / مجلس دنبال بررسی ترک فعل‌های دولت سابق در رتبه‌بندی معلمان

دنیای معدن- رئیس‌جمهور لایحه بودجه 1401 را تقدیم کرد / مجلس دنبال بررسی ترک فعل‌های دولت سابق در رتبه‌بندی معلمان

جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن، جلسه علنی امروز (یکشنبه 21 آذر) مجلس شورای اسلامی  به ریاست محمدباقر قالیباف و با حضور 206 نماینده آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کارهای پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح حمایت از مالکیت صنعتی

گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی افغانستان در خصوص ارتباط بین‌المللی راه‌آهن

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار

ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری در مورد لایحه نظام رتبه بندی معلمان

گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح 46 هزار هکتاری آبیاری دشت سیستان

انتخاب نماینده ناظر در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم

انتخاب نماینده ناظر در کمیته هماهنگی اشتغال استان قم

انتخاب نماینده ناظر در شورای نظارت بر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی استان قم

بررسی تقاضای دو فوریت طرح الزام بخش های خصوصی در بکارگیری نیرو از طریق ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بررسی تقاضای دو فوریت طرح اصلاح ماده 41 قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی

 مجلس بدنبال بررسی ترک فعل‌ها و تعلل مدیران دولت سابق در رتبه‌بندی معلمان

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق گفت: مجلس بدنبال بررسی ترک فعل و تعلل مدیران دولت سابق در این باره است.

سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس و تحقیقات شورای اسلامی درباره رتبه‌ بندی معلمان اظهار داشت: با اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه باید نظام رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شد و در قانون بودجه 1400 هم به چنین چیزی اذعان شده و در اسناد بالادستی نظیر سند تحول بنیادین به این موضوع تأکید شده است اما متأسفانه رتبه‌بندی معلمان در دولت سابق با بی‌مهری مدیران مواجه شده است.

وی افزود: دولت سابق و مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش باید پاسخ دهند چرا در اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان کوتاهی کرده‌اند؟ چرا لایحه‌ای به مجلس نفرستادند؟  مدیرانی که در طول 10 سال اخیر در این زمینه ترک فعل کردند باید پاسخگو باشند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: آذر ماه در حال پایان است و به زودی وارد بررسی لایحه بودجه 1400 خواهیم شد در حالی که باید نظام رتبه‌بندی در سال 1400 اجرایی می‌شد.

وی گفت:‌نظام تعلیم و تربیت پایه جامعه است و باید به زیرساخت جامعه کمک کرد.

مولوی افزود:  اجرای رتبه‌بندی معلمان حق مسلم فرهنگیان است هر چند که الزامات قانونی زیادی هم در این باره وجود دارد و تعلل شایسته نیست.

وی افزود: هم اکنون بحث آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان و شیوه اجرای آن است مدلی که هم اکنون باری اجرای این نظام در کمیسیون آموزش مجلس تدوین شده مطلوب است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت:‌ اگر اجازه داده می‌شد تا سقف اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان را اجرا می‌کردیم و معلمان از اجرا مطمئن می‌شدند قطعا آنها کمک‌حال دولت هم بودند چرا که آنها درک زیادی از شرایط اجتماعی، اقتصادی و بی‌پولی کشور دارند.

 رئیس‌جمهور لایحه بودجه 1401 را تقدیم مجلس کرد/ جزئیات زمانبندی بررسی بودجه

رئیس‌جمهور لایحه بودجه 1401 کل کشور را برای بررسی و طی مراحل قانونی تقدیم مجلس کرد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور را تقدیم مجلس کرد.

به گفته رئیس‌جمهور، این لایحه که نخستین سند مالی تنظیم شده در دولت جدید است، بر مبنای محورهایی همچون شفافیت، عدالت و اصلاح ساختار بودجه تدوین شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دریافت لایحه بودجه 1401 کل کشور از رئیس‌جمهور، اظهار داشت: این هم بودجه دولت و هم بودجه ملت است و باید دقت کنیم که به درستی بررسی شود و نکاتی که آقای رئیس‌جمهور به حق گفت مانند اصلاح ساختار، کنترل نقدینگی و شفافیت در آن لحاظ شود.

وی افزود: بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، معاونت قوانین متن لایحه را تکثیر می‌کند و در اختیار نمایندگان قرار می‌دهد،‌نمایندگان 10 روز فرصت دارند ضمن مطالعه لایحه، پیشنهادهای خود را به کمیسیون‌های تخصصی ارائه دهند.

رئیس مجلس ادامه داد: کمیسیون‌ها نیز 15 روز برای بررسی پیشنهادات مهلت دارند و در نهایت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1401، 15 روز برای بررسی لایحه فرصت خواهد داشت و در صورت لزوم این مهلت 15 روز دیگر نیز تمدید می‌شود.

قالیباف تأکید کرد: امیدواریم با همکاری خوب مجلس و دولت اولین بودجه دوره مدیریتی جدید به خوبی نهایی شود.

 رئیسی: نیازمند یک حرکت جهادی در حوزه‌های مختلف هستیم

رئیس جمهور گفت: با تمام اقداماتی که برای توسعه یافتگی شهرها و روستاها در انقلاب انجام شده اما با مشکلات جدی در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مواجه هستیم و نیازمندیم یک حرکت جهادی صورت گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز ( یکشنبه 21 آذر ) در زمان تقدیم لایحه بودجه سال 1401 به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: ابتدا لازم می دانم تشکری از دولت مخصوصا تیم اقتصادی دولت که توانسته اند لایحه بودجه را در وقت مقرر به مجلس شورای اسلامی تحویل دهند و امیدوارم که نمایندگان در کمیسیون تلفیق و کمیسیون بودجه این لایحه را تکمیل کنند تا بودجه در شان کشور تصویب شود.

وی ادامه داد: در این سالهای انقلاب اسلامی کارهای زیادی در جهت توسعه یافتگی مسئله در حوزه برق، آب، گاز، کشاورزی، آموزش و پرورش انجام شده است و با تمام اقداماتی که برای توسعه یافتگی شهرها و روستاها انجام شده اما مواجهه با مشکلات جدی هم در حوزه مسائل اقتصادی و مسائل اجتماعی و فرهنگی نیازمند یک حرکت جهادی است و باید یک برنامه پیشروی همه دولتمردان قرار گیرد تا مشکلات را از پیش پای مردم بردارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید