224192

نشست خبری مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران|

آغاز اجرای طرح سامانه بازرگام جهت تنظیم بازار/ توزیع مرغ منجمد و تخم‌مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب در سامانه بازرگام

دنیای معدن- مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با استفاده از توان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان جهت توزیع هوشمند و عادلانه اقلام تنظیم بازاری در گام اول در سطح شهر تهران اجرای سامانه‌ای تحت عنوان بازرگام را در دستور کار قرار داده ایم تا مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به شهروندان عرضه شود.

به گزارش دنیای معدن به نقل از خبرگزار میزان - اسماعیل قادری‌فر در نشست خبری در خصوص اجرای طرح سامانه بازرگام  جهت تنظیم بازار، گفت: موضوع تنظیم بازار هوشمند محصولات کشاورزی جمهوری اسلامی ایران باتوجه به تولیدات متنوعی که حاصل تلاش کشاورزان و دامداران در سراسر کشور بوده، یکی از دغدغه‌های جدی پیش روی همه دولتمردان است و دولت برای تأمین نهاده‌ها و ابزار و اقلام مورد نیاز جهت تولید محصول باکیفیت تلاش می‌کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بیان کرد: محصولات کشاورزی متنوعی در تمام قفسه‌های فروشگاه‌ها و مغازه‌ها وجود دارد، ولی موضوع اختلاف قیمت و عدم دسترسی عادلانه به محصولات کشاورزی مسئله آزاردهنده برای اذهان مردم است که این موضوع دغدغه اصلی دولتمردان و دستور کار جدی ستاد تنظیم بازار شده است.

قادری‌فر اظهار کرد: برای قائل آمدن به این مشکل با استفاده از توان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان جهت توزیع هوشمند و عادلانه اقلام تنظیم بازاری در گام اول در سطح شهر تهران اجرای سامانه‌ای تحت عنوان بازرگام را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: سامانه بازرگام از امروز با توزیع مرغ و تخم‌مرغ تنظیم بازاری با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کار خود را شروع شده است.

قادری فر در ادامه گفت: در این سامانه حدود ۳۰۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازاری به قیمت ۲۰ هزار تومان و تخم‌مرغ شانه‌ای ۳۰ عدد به قیمت ۴۳ هزار تومان عرضه می‌شود و این عرضه از طریق ثبت‌نامی است که شهروندان در سامانه انجام خواهند داد و در بازه زمانی که مشخص می‌کنند محصول درب منازل شهروندان به صورت رایگان ارسال می‌شود.

وی افزود: شاهد این هستیم که با استفاده از فناوری‌های نوین، واسطه‌گری و دلالی را در زنجیره عرضه محصولات مورد نیاز مردم حذف کرده‌ایم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: اگر حذف واسطه‌گری در کلان شهر و تهران به درستی اتفاق بیافتد در اقصی نقاط کشور و روستا‌ها بازارسانی و به روزرسانی محصولات به سهولت بیشتری به کمک شبکه تعاون روستایی کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه گفت: با ارتقا سامانه بازرگام شاهد این هستیم تا پایان آبان بتوانیم کلان شهر‌های کشور را نیز در طرح قرار دهیم و اگر سایر شهر‌های کوچک نیز به این طرح احتیاج داشتند حتما از این ابزار استفاده می‌کنیم و رویکرد ما کم کردن فاصله مزرعه تا سفره با هدف حذف دلالی و واسطه‌گری است تا محصولات باکیفیت را به قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسانیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی افزود: در اجرای آزمایشی این طرح در هفته جاری دو قلم مرغ منجمد و تخم‌مرغ را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اقلامی که فسادپذیری کمتری دارند مثل برنج، روغن، شکر و سایر کالا‌های اساسی را با مشارکت و همراهی شرکت بازرگانی دولتی ایران در این سامانه قرار می‌دهیم.

قادری‌فر بیان کرد: برای توزیع مرغ گرم نیاز به زنجیره سرد، امکانات و زیرساخت‌هایی داریم که در تدارک تنظیم یک زنجیره سرد هوشمند هستیم و امیدواریم تا پایان آبان ماه در توزیع مرغ گرم نیز بر بستر این سامانه اقدامات جدی را برای مردم فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده از توان استارت‌آپ‌ها، کسب‌و کار‌های نوپا و شرکت‌های دانش بنیانی که در توزیع دیجیتال و هوشمند محصولات کشاورزی هستند قائل نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: شهروندان تهرانی می‌توانند مرغ منجمد و تخم مرغ مورد نیاز خود را با نرخ مصوب بدون پرداخت هزینه حمل و نقل درب منزل تحویل بگیرند و سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران این محصولات را زیر قیمت مصوب در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید