224089

ماجرا تجمع معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه‌بندی معلمان!/ اعتراض معلمان چه بود

دنیای معدن- در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ، گروه‌هایی از معلمان در اعتراض به اجرا نشدن طرح رتبه‌بندی روز پنجشنبه در شهرهای مختلف تجمع کردند.

به گزارش دنیای معدن، تصاویر و ویدیوهایی از تجمعات در شهرهای شیراز،‌ اهواز،‌ کرمانشاه،‌ قم،‌ مریوان،‌ شیروان،‌ اراک،‌ ایلام،‌ لردگان،‌ گناوه، اندیمشک و برخی شهرهای دیگر منتشر شده است.

 آموزش رایگان و باکیفیت برای جوانان،‌ اجرای نظام رتبه‌بندی،‌ اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و حل مشکلات آموزشیاران نهضت سوادآموزی، مربیان پیش‌دبستانی و معلمان خرید خدمت از جمله مطالبات معلمان ذکر شده است.

تجمع‌کنندگان از مقامات خواستند که «بدون اغراض شخصی و جناحی، بدون فریبکاری، برای جلوگیری از انحطاط آموزش و پرورش کشور به خواسته‌های فرهنگیان توجه کرده و در برطرف کردن مشکلات آنان اقدام» کنند.

آنان اعلام کردند که «هرگز اجرای ناقص رتبه‌بندی و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را نخواهند پذیرفت» و «در صورت ادامه بی‌اعتنایی به خواسته‌های آنان، در چند هفته آینده این اعتراضات به شیوه‌های گوناگون همچنان دنبال خواهد شد.»

لایحه رتبه‌بندی معلمان ۲۵ اسفند گذشته به مجلس ارائه شد و با اینکه کلیات آن ۱۸ خرداد امسال به تصویب رسید، تصویب جزییات آن به دلیل بحث‌ها درباره بودجه مورد نیاز طول کشید.

روز نهم آبان این لایحه برای دومین بار به کمیسیون آموزش مجلس بازگردانده شد و در همان روز علیرضا منادی سفیدان، رییس این کمیسیون، گفت که رییس سازمان برنامه و بودجه از موافقت دولت با تخصیص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داده است.

علیرضا کاظمی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، روز پنجشنبه ۲۹ مهر گفته بود که در بودجه ۱۴۰۰ منابع مالی کافی برای اجرای این لایحه «پیش‌بینی نشده» و «چالش بزرگ» مشخص کردن بودجه اجرای آن است.

معلمان در دو ماه اخیر در اعتراض به اجرا نشدن این طرح بارها تجمع کرده‌اند.

بر اساس ماده ۳ این لایحه که پیش از این به تصویب رسیده بود معلمان رتبه‌های پنج‌گانه آموزشیارمعلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم دریافت می‌کنند. حقوق معلمان نیز باید بر اساس این رتبه‌ها افزایش پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید