222680

باید از معلمان حمایت کامل و تمام عیار شود

دنیای معدن: نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت تمام عیار و کامل از معلمان گفت: معلمی که بعدازظهرها با تاکسی آن لاین و اسنپ کار می کند، نمی تواند معلم خوبی باشد، خوب آموزش دهد و تدریس کند.

به گزارش دنیای معدن، حجت الاسلام جواد نیک بین در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصول ۳ ، ۷۵ و ۸۵ قانون اساسی اظهار کرد: رتبه بندی معلمان یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعات کشور است. اگر ما نظام آموزشی کشور را درست مدیریت نکنیم، در آینده در دانشگاه و صنعت هزینه های بیشتری را باید بدهیم پس اگر مربی و معلم درست تربیت شده و رسیدگی شود و فرایند پذیرش آن ها به درستی انجام شود و ما هم حمایت های مالی و معنوی از آنها داشته باشیم، نظام آموزشی درست می شود.

وی لایحه رتبه بندی و طرح شفافیت آرای نمایندگان را از جمله کارهای مهم مجلس برشمرد و گفت: ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر از دانش آموزان و معلمان در سراسر کشور با موضوع رتبه بندی معلمان درگیر هستند پس دغدغه را از فکر معلمان برداشته تا معلم بتواند خوب تدریس کند. معلمی که بعدازظهرها با تاکسی آن لاین و اسنپ کار می کند، نمی تواند معلم خوبی باشد و خوب آموزش دهد و تدریس کند پس باید حمایت تمام عیار و کامل باشد تا معلمان بدون دغدغه به آموزش و پرورش در کشور بپردازند.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به اخطار گفت: طبیعتاً تمام همکاران واقفند که فرزندانی که در آموزش و پرورش تحصیل می کنند سرمایه کشور هستند و معلمان عزیز محور اساسی آموزش و پرورش به شمار می آیند و کسی در این مهم شکی ندارد، اما اگر ما اجازه نمی دهیم موضوعاتی مطرح شود، به دلیل آن است که طرح مذکور مربوط به رتبه بندی معلمان است، لذا اگر جلوی بخش های اداری و کارمندی گرفته می شود، به این دلیل است که مسائل آنها در مسیر قانون خدمات کشوری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مجلس مکلف است اصول قانون اساسی را رعایت کند، جهت اطلاع معلمان گفت: ازآنجا که بار مالی این لایحه پس از بررسی در کمیسیون مربوطه نسبت به پیشنهاد لایحه دولت در بعد معلمان افزایش داشته است، لذا مجلس باید در این خصوص تصمیم بگیرد. ما در رابطه با معلمان هیچگونه ممانعتی انجام ندادیم، ضمن آنکه لایحه رتبه بندی معلمان تنها کار مهم مجلس نیست، چرا که تمامی قوانینی که مجلس می آورد، مهم بوده و در آینده کشور تاثیرگذار هستند و بدون شک بحث رتبه بندی معلمان از اساسی ترین موضوعات مجلس بوده و خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید