222674

حاجی بابایی: هزینه 200 هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی معلمان دروغ است/ حرف‌های بیرون مجلس کارشناسی نیست

دنیای معدن: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کسی گفته است رتبه بندی معلمان 200 هزار میلیارد تومان هزینه دارد! معنی این حرف یعنی اینکه میانگین حقوق معلمان 30 میلیون تومان می‌شود. این عددها را از کجا می‌آورند؟!

به گزارش دنیای معدن، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت: معلمان عزیز بدانند که مجلس به دنبال کمک به آنهاست و چه نمایندگان تهران و چه نمایندگان نقاط دیگر، همین هدف را دارند.

وی افزود: گاهی کار کارشناسی انجام می‌شود و برخی‌ها ممکن است نظر کارشناسی دیگری داشته باشند؛ اما در طول دو سه ماه گذشته آنقدر اعداد و ارقام دروغ درباره رتبه‌بندی معلمان مطرح شده که همه به شک افتاده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: یک نفر بیاید و به صورت کارشناسی عدد و رقم برای من بیاورد که رتبه‌بندی معلمان چقدر هزینه دارد؟ کسی گفته است رتبه بندی معلمان 200 هزار میلیارد تومان هزینه دارد! معنی این حرف یعنی اینکه میانگین حقوق معلمان 30 میلیون تومان می‌شود. این عددها را از کجا می‌آورند؟!

حاجی بابایی ادامه داد: ما اعتبار رتبه بندی معلمان را برای سقف یک سال حداکثر 30 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم و برای سه ماه آخر سال هم 7 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم. خود معلمان هم بیشتر از این نمی‌خواهند.

وی تصریح کرد: اگر امروز می‌خواهیم نظام مستقلی تحت عنوان رتبه بندی معلمان اجرا شود، مسأله فقط پول نیست؛ در این نظام رتبه بندی به دنبال سه هدف اصلی هستیم که شامل رتبه‌بندی، سنجش معلمان و تربیت نیروی انسانی هستیم و 54 صفحه کار علمی در این رابطه تهیه شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معلمان دنبال این نیستند که مو به مو مانند دانشگاه رتبه‌بندی شوند؛ بلکه نظام مستقلی برای آنها تعریف شده است و ایکاش دو ساعت جلسه غیرعلنی می‌گذاشتیم تا بر روی اعداد و ارقام بحث شود و بدانیم که چه می‌کنیم.

حاجی بابایی با انتقاد از نحوه نگرش عده‌ای به موضوع رتبه بندی معلمان و تامین هزینه‌های آموزش و پرورش گفت: چرا وقتی می‌خواهیم آجر بسازیم می‌گوییم این کار تولیدی است، اما به معلم که می‌رسیم می‌گوییم هزینه است؟! حرف‌های بیرون مجلس کارشناسی نیست و نمی‌دانند رتبه‌بندی معلمان یعنی چه؟

وی افزود: معلمان بر اساس این لایحه ابتدا مربی می‌شوند و مفهوم این مربی یعنی باید مشخص شود که میانگین حقوق مربیان دانشگاه چقدر است و میانگین حقوق معلمان چقدر؟! همچنین مابه‌التفاوت آن مشخص شود که همه این اعداد و ارقام هم کاملا معلوم است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه من مدافع بودجه کشور هستم که هزینه‌های سنگین تراشیده نشود، اظهار داشت: این عنوان مربی که در رتبه‌بندی آمده با عناوینی مثل مربی و استاد در دانشگاه فرق می‌کند و آیین‌نامه مخصوص به خودش را دارد و روی آن کار شده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید