244209

بازار ارز و طلا در خواب!

دنیای معدن: با وجود تمام بحث و گمانه‌زنی‌هایی که در هفته‌ها و ماه‌های قبل درباره تلاطم در بازار ارز و طلا به گوش می‌رسید، آنچه که در هفته‌های گذشته به ثبت رسیده، حاکی از آرامش در این بازارهاست.

به گزارش دنیای معدن، با وجود باقی ماندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، نرخ ارز در روزهای گذشته آرامشی نسبی همراه با روندی نزولی را تجربه کرده و به نظر نمی‌رسد که خبری از تلاطم باشد.

کاهشی روز: قیمت ارز

نرخ انواع ارز شامل دلار، یورو و درهم و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز و در مرکز مبادله ایران اعلام شد. در این میان نرخ دلار، یورو و درهم به صورت اسکناس و حواله کاهش یافت و قیمت اعلامی برای هر گرم طلای ۱۸ عیار ثابت ماند.

تورم مسکن نیز کاهشی شد. تورم مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۲ در هر سه شاخص ماهیانه، نقطه به نقطه و سالیانه در مقایسه با ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

بازار سرمایه نیز کاهشی باقی ماند. شاخص کل بورس امروز با ۵۴ هزار و ۱۹۸ واحد کاهش کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد و رقم دو میلیون و ۲۵۷ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۶ هزار و ۳۸۹ واحد کاهش در رقم ۷۵۴ هزار و ۴۲۳ واحد ایستاد.

مزایده‌ای روز: خودرو

سازمان اموال تملیکی آماده دور جدیدی از مزایده می‌شود. سوال ایسنا درباره زمان مزایده خودرو در سال جاری بود که مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی پاسخ داد: برای ماشین آلات راه سازی که در بنادر و گمرکات بوده و در اختیار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هستند دو مزایده برگزار کرده ایم که یکی از آنها تا فردا ادامه دارد و مزایده فوق العاده بعدی نیز از فردا به مدت یک هفته آغاز می شود.

همچنین مدیر روابط عمومی شورای رقابت توضیحاتی را در مورد علت حذف شرط یک سال رهن گرفتن سند خودرو مطرح کرد.

صادرات پیاز نیز با یک تبصره آزاد شد. مجوز صادارت ۵۰ هزار تن پیاز با عوارض ۱۵ درصدی ارزش پایه گمرکی تا پایان خرداد ماه سال جاری از تمامی گمرکات مجاز کشور صادر شد.

رو به رشد روز: تجارت ایران و عمان

تجارت ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ به حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۶۹۸ هزار دلار رسید. از این میزان تجارت یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار، سهم صادرات ایران به عمان و ۸۰۰ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار، سهم واردات از عمان بوده است.

ارزش بیت کوین نیز در حال رشد است. قیمت بیت‌کوین پس از انتشار اخباری مبنی بر توافق جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و کوین مک کارتی، جمهوری‌خواه ارشد، از ۲۷هزار دلار عبور کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید