242599

طلای جهانی در اوج و نزول دلار

دنیای معدن: قیمت طلا امروز(چهارشنبه) افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از مارس ۲۰۲۲ رسید اما شاخص دلار کاهش یافت.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۳.۲ درصد افزایش به ۲۰۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۱۶ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

قیمت طلا و نقره به شدت افزایش یافت و به بالاترین حد در ۱۲ ماه گذشته رسیده است. برخی از داده های ضعیف اقتصادی آمریکا که بر شاخص دلار آمریکا فشار آورد و بازدهی خزانه داری آمریکا را کاهش داد باعث افزایش قیمت طلا و نقره شد.

داده ها نشان می دهد که فرصت های شغلی ایالات متحده در ماه فوریه به پایین ترین سطح در به دو سال گذشته رسیده است. اداره آمار کار ایالات متحده امروز (چهارشنبه) داده هایی را منتشر کرد که نشان می دهد تعداد و نرخ فرصت های شغلی به ترتیب به ۹.۹ میلیون و ۶ درصد کاهش یافته است. همچنین، گزارش دیگری نشان می دهد که سفارشات جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده برای دومین ماه متوالی در ماه فوریه کاهش یافته است.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات به رویترز گفت: با داده های اقتصادی ضعیف تر از حد انتظار، نشان می دهد که فدرال رزرو در واقع به پایان چرخه نرخ بهره خود نزدیک خواهد شد و ما شاهد کاهش بازده همراه با دلار بوده ایم و این موارد به افزایش قیمت طلا ادامه می دهد.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴.۹۹ دلار در هر اونس رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۰۲۰ دلار و ۴۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۴۵۸ دلار و ۵۱ سنت رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید