241486

دلار در فراز و طلا در فرود

دنیای معدن: قیمت طلا امروز پنجشنبه با افزایش دلار کاهش یافت و این پس از آن بود که داده‌های اقتصادی اخیر شرط‌ بندی‌ها را افزایش داد که فدرال رزرو ایالات‌متحده نرخ‌های بهره را برای مبارزه با تورم بالا افزایش خواهد داد.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به پایین‌ترین سطح از اوایل ژانویه در جلسه قبل، تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۴.۴ درصد افزایش به ۱۸۴۰ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد افزایش به ۱۸۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به بالاترین حد خود در شش هفته گذشته در روز چهارشنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت و طلای دلاری را برای خریداران دارای ارزهای دیگر گران‌تر کرد.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات‌متحده در ژانویه پس از دو کاهش ماهانه متوالی، سه درصد بهبود یافت و به تداوم انعطاف‌پذیری اقتصاد علیرغم هزینه‌های استقراض بالاتر اشاره کرد.

داده‌ها در روز سه‌شنبه نشان داد که شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در ماه گذشته ۰.۵ درصد افزایش یافته است، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ۱۲ ماه منتهی به ژانویه، ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری به بالاترین حد خود از سوم ژانویه رسید. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا روز چهارشنبه گفت: تورم منطقه یورو بسیار بالاست و بانک مرکزی اروپا به افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داد تا فشارهای قیمتی را کاهش دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۶۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با تغییرات اندکی در ۹۱۵.۱۶ دلار و پالادیوم بدون تغییر در ۱۴۶۴ دلار و ۳۶ سنت بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید