241128

طلا محدود شد

دنیای معدن: طلا امروز(چهارشنبه) در بازه قیمتی محدود معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از شرط بندی‌های بزرگ قبل از تصمیم سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات متحده در اواخر روز خودداری کردند.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۳ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۳ درصد کاهش به ۱۹۲۵ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۹۲۶ دلار و ۸۰ سنت رسید.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار در سیتی ایندکس گفت: طلا در آستانه نشست فدرال رزرو باید بالای ۱۹۰۰ دلار باقی بماند و پیام فدرال می‌تواند مسیر احتمالی بعدی طلا را مشخص کند.

انتظار می‌رود بانک مرکزی ایالات‌متحده افزایش نرخ بهره را از ۵۰ واحد در دسامبر به ۲۵ واحد پایه کاهش دهد. نرخ بهره پایین‌تر برای شمش سودمند است و هزینه فرصت نگهداری دارایی بدون بازده را کاهش می‌دهد. انتظار می‌رود بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۶۱ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۸ دلار و ۶۲ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۶۴۷ دلار و ۱۷ سنت رسید.

نظرسنجی رویترز نشان داد تحلیلگران پیش‌بینی قیمت پالادیوم خود را کاهش داده و تخمین‌های قیمت پلاتین را افزایش داده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید