240292

قیمت طلای جهانی با اوج به بازار آمد

دنیای معدن: قیمت طلا امروز(سه‌شنبه) سوم ژانویه افزایش یافت و توجه بازار به صورت جلسه آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو آمریکا که قرار است در هفته جاری برگزار شود، معطوف شد.

به گزارش دنیای معدن، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۵۴ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱۶.۷ درصد افزایش به ۱۸۴۱ دلار و ۲۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۹۲ درصد افزایش به ۱۸۴۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

صورت جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو دسامبر در روز چهارشنبه برگزار می‌شود که می‌تواند نکاتی را در مورد مسیر انقباض بانک مرکزی ارائه دهد. فدرال رزرو در دسامبر پس از چهار افزایش متوالی ۷۵ واحدی، نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش داد.

طلا به عنوان پوششی در برابر تورم و عدم قطعیت‌های اقتصادی در نظر گرفته می‌شود اما نرخ های بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد زیرا هیچ بهره‌ای پرداخت نمی‌کند.

رئیس صندوق بین المللی پول روز یکشنبه اعلام کرد که سال ۲۰۲۳ برای بیشتر اقتصاد جهانی، سال سختی خواهد بود زیرا موتورهای اصلی رشد جهانی؛ ایالات‌متحده، اروپا و چین، همگی فعالیت‌های ضعیفی را تجربه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که رکود در فعالیت‌های تولیدی منطقه یورو احتمالاً با شروع به بهبود زنجیره‌های تامین و کاهش فشارهای تورمی، از پایین‌ترین حد خود عبور کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۴.۱۲ دلار رسید و پلاتین ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۰۶۶ دلار و ۹۲ سنت رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۷۸۸ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید