235553

طلا حرکت کرد

دنیای معدن: قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

به گزارش دنیای معدن، قیمت طلا پس‌از رسیدن به پایین‌ترین رقم در روز پنجشنبه یعنی حدود ۱۶۸۱ دلار، امروز برای دومین روز پیاپی افزایش داشت. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۱۷۲۷ دلار و ۶۴ سنت رسید.

افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا جهت مبارزه با افزایش تورم تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را طی هفته گذشته پایین آورد و باعث سقوط قیمت آن شد. اما افزایش نگرانی در مورد دورنمای رشد اقتصاد دنیا و فشار تورم قیمت آن را دوباره بالا آورد.

پایین آمدن ارزش دلار هم تمایل به خرید طلا را در سطوح پایین‌تر افزایش داده‌است. نرخ بیکاری در آمریکا برای سومین هفته پیاپی افزایش‌یافته، درحالی‌که شاخص تولید برای دومین ماه پیاپی پایین آمده و نگرانی در مورد رشد اقتصاد را افزایش داده‌است.

مهم‌ترین رخداد اقتصادی هفته گذشته اجلاس بانک مرکزی اروپا برای تعیین سیاست‌های پولی این اتحادیه بود که در نهایت در اقدامی غیرمنتظره نرخ بهره را جهت مقابله با افزایش تورم بالا برد. رییس بانک مرکزی اروپا همچنین درمورد خطر ادامه تورم بالا به‌خاطر طولانی شدن جنگ اوکراین و تاثیر آن بر قیمت انرژی هشدار داد.

در حال حاضر نگاه سرمایه‌گذاران به اجلاس فدرال‌رزرو آمریکا در این هفته دوخته‌شده است که می‌تواند بر ارزش دلار تاثیر گذاشته‌ و تمایل برای طلا را بالا ببرد. از طرف دیگر، بهبود بحران انرژی در اروپا با ازسرگیری جریان گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم حساسیت بازار را بالا برده‌است.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۴ درصد کاهش به ۱۸ دلار و ۶۲ سنت رسید و پلاتین با ۰.۰۳ درصد کاهش ۸۷۶ دلار و ۸۴ سنت معامله می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید